سوژه جدید بی بی سی: طرفداران بریتانیایی، مادرید را به آشوب کشاندند

© REUTERS / Carl RecineLeicester City soccer fans
Leicester City soccer fans - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسابقه فوتبال بین دو تیم "اتلتیکو" و "لستر" در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با حوادث ناخوشایندی همراه شد. طرفداران تیم فوتبال انگلیسی در مادرید دست به آشوب زدند و با پلیس اسپانیا در گیر شدند.

این درگیری به بهانه وضعیت سیاسی در اطراف جبل الطارق به وقوع پیوست (تنگه ای کوهستانی در جنوب شبه جزیره ایبری که دارای ریشه ها تاریخی و کهن با اسپانیا است اما مالکیت آن در دسترس بریتانیا می باشد). در نتیجه این درگیری ها، هشت نفر زخمی شدند. طرفداران زمین ورزشگاه را به یک میدان جنگ تبدیل نمودند، و در نتیجه این درگیری ها کافه های نزدیک این محل آسیب بسیار دیدند.

طرفداران بریتانیایی، مادرید را به آشوب کشاندند - اسپوتنیک ایران
طرفداران بریتانیایی، مادرید را به آشوب کشاندند
روز چهارشنبه، شهر مادرید مرکز توجه همگان بود، زیرا قهرمان انگلستان یعنی باشگاه "لستر" برای مسابقه با "اتلتیکو مادرید" به شهر مادرید آمده بود. روابط بین اسپانیا و بریتانیا، که در این اواخر به دلیل اختلاف بر سر جبل الطارق (دهکده ای کوهستانی در جنوب شبه جزیره ایبری که دارای ریشه ها تاریخی و کهن با اسپانیا و اتحادیه اروپا است اما مالکیت آن در دسترس بریتانیا می باشد) تیره شده است.
جبل الطارق به طور رسمی بخشی از انگلستان محسوب می گردد، اما این منطقه در واقع استقلال خود را دارد. جبل الطارق می خواهد با استقلال خود همچنان در اتحادیه اروپا باقی بماند. از سوی دیگر انگلیس نیز قصد خروج از اتحادیه اروپا را دارد.
این سرزمین کوچک به خاطر ماندن و یا ترک اتحادیه اروپا به مشکلاتی بر خورده است. اسپانیا از آنها پشتیبانی می کند، اسپانیا به فکر منافع خود در جبل الطارق در بحبوحه این مسئله بهرنج است. انگلیسیها این جدایی را به عنوان یک تهدید می دانند، زیرا بدین ترتیب کنترل خود را بر منطقه بسیار دور اما مهم و استراتژیک جبل الطارق از دست بدهند. اما به عقیده اسپانیایی ها این قلمرو بالاخره باید پس از سه قرن تحت کنترل مادرید درآید.
در این راستا، اتحادیه فوتبال اروپا (UEFA) تصمیم گرفت تا دو تیم اسپانیا و جبل الطارق را به عنوان دو تیم جدا محسوب نماید تا بازی های آنها به دور از تضادهای سیاسی برگزار گردد. از سوی دیگر، بعید است تیم های فوتبال این دو منطقه در سطح باشگاهی با یکدیگر رو به رو شوند. زیرا سطح فوتبال این دو کشور بسیار با یکدیگر تفاوت دارد که بتوانند در بازی های لیگ قهرمانان اروپا و یا لیگ اروپا یوفا با یکدیگر بازی داشته باشند.
اما تیم های فوتبال دو کشور بریتانیا با اسپانیا با یکدیگر دیدارهای زیادی را برگزار می کنند، هر بار که مسابقه ای بین این دو کشور برگزار می گردد، موضوع جنجالی جبل الطارق موجب درگیری بین طرفداران این دو کشور می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала