دخالت مستقیم داماد ترامپ در سیاست خارجی آمریکا

© AP Photo / Patrick SemanskyIvanka Trump, left, daughter of President Donald Trump, dances with her husband Jared Kushner at the Liberty Ball, Friday, Jan. 20, 2017, in Washington.
Ivanka Trump, left, daughter of President Donald Trump, dances with her husband Jared Kushner at the Liberty Ball, Friday, Jan. 20, 2017, in Washington. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نقل از خبرگزاری "واشنگتن فری بیکون" به نقل از منابع خبری در کاخ سفید در واشنگتن، جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در امور و مسائل سیاست خارجی آمریکا و همچنین در مسائل شورای امنیت ملی این کشور دخالت مستقیم می نماید.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از اين منبع خبري، این کنترل مستقیم بر سیاست خارجی از یک سو (در دفتر بیضی شکل رئیس جمهور و دفاتر یاران نزدیک وی) هرگز پیش از این وجود نداشته است. این امر باعث ایجاد مشکلات بزرگ شده است، تنها ما نمی دانیم چگونه به مقابله با آن بپردازیم. ما به مواضع ایشان احترام می گذاریم، اما این کار باعث ایجاد اختلال در تصمیم گیری های سیاسی شده است".

همچنین، به نقل از نمایندگان کاخ سفید، کوشنر در تلاش است تا "مدیریت شورای امنیت ملی حتی در سطح کوچک آن" را در اختیار بگیرد. در نتیجه در کار هربرت مکمستر مشاور امنیت ملی آمریکا دخالت داشته باشد.  

به گفته این منابع خبری، شورای امنیت ملی آمریکا از نفوذ داماد ترامپ در امور سیاست خارجی من جمله در امور کشورهایی چون عراق، اسرائیل، مکزیک، عربستان سعودی و چین ناخرسند هستند. به عقیده این مقامات، کوشنر در دستورات و مسائل اولویت دار این سازمان دخالت می کند و به طور مستمر بر امور شورای امنیت ملی آمریکا نظارت دارد.

"ما هنوز به سیاست خود در خصوص مسائل جاری پی نبرده ایم. بنابراین وقتی ما با مسائلی در خصوص موضوعات اساسی همکاران خارجی خود رو به رو می شویم، نمی توانیم نظرات خود را به طور صد در صد مطمئن ابراز نماییم". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала