گزارش و تحلیل

سلاح "دموکراسی" آیالات متحده در عمل

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyПоследствия ракетного удара США по авиабазе в Сирии
Последствия ракетного удара США по авиабазе в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اظهارات ایلات متحده آمریکا مبنی بر "موثریت" ضربات به پایگاه هوایی سوریه را مورد انتقاد قرار داده است. طبق اظهارات ایگور کوناشنکوف، نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه "ضربات فوق نمایشی بوده و بیشتر برای انظار عمومی انجام شده است نه برای متخصصین و ماهران این کار.

پیشتر در وزارت دفاع روسیه اظهار نمودند که از 59 موشک بالدار که به سوی فرودگاه نظامی پرتاب شده بود، فقط 23 تا به هدف رسیدند. محل سقوط موشکهای دیگر هنوز هم معلوم نیست.

In this image from video provided by the U.S. Navy, the guided-missile destroyer USS Porter (DDG 78) launches a tomahawk land attack missile in the Mediterranean Sea, Friday, April 7, 2017. - اسپوتنیک ایران
اخبار لحظه به لحظه: حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه (ویدیو)
نماینده رسمی وزارت همچنین قید کرد که اهداف مذکور که مورد حمله موشکهای بالدار شدند در یک میدان تنگ فرودگاه واقع و از فضا توسط ماهواره ها بررسی شده بودند.علاوه براین، همه اهداف، ساختارهای بزرگ و قابل دسترسی بودند.
نماینده وزارت دفاع معتقد است که نیت واشنگتن را میتوان فقط با رغبت تضعیف ظرفیت جنگی ارتش سوریه توجیح داد. چون در حال حاضر ارتش دولت قانونی عملیات موفق آمیز علیه تروریست های داعش و "جبهه النصره" انجام می دهد.
به عقیده دمیتری دروزدنکو، معاون سر دبیر مجله "زراد خانه وطن"، داده های ثابت شده، بیانگر باصطلاح "موثریت" ضربات آمریکایان به پایگاه هوایی سوریه است. مخاطب مزبور در تفسیر خود با رادیو Sputnik می گوید:


"طبق گزارش متخصصین وزارت دفاع که در سوریه حضور دارند، 23 موشک بالدار از 59 به فرودگاه افتاده است و برای اثبات کردن موضوع، عکسهای اهداف زده شده را به نمایش گذاشتند. آشکار است ک همه موشکها به فرودگاه نافتادند. موشک بالدار "توماهاوک"، سلاح نسبتاً جدی و به قول آمریکایان "سلاح دموکراسی" است. جمله مشهور مقامات آمریکایی، اگر کشور شما دموکراسی ندارد، در آن صورت خدمت تان برسیم؟" در عمل است. تجاوز به کشورهای گوناگون پیش از همه با نابود کردن زیربنای نظامی و ملکی توسط ضربات موشکهای بالدار شروع می شد. در این مورد می توان گفت، تصمیمی که در ایالات متحده اتخاذ شده است بسیار احساساتی و واکنشی بوده و شاید یا اطلاعات دقیق در دست نبود یا موشکهای از کار افتاده را پرتاب کردند. هر چند که هر دوحالت باور نکردنی است. چون در عملیات های گذشته موثریت موشکهای بالدار اثبات شده است. در این مورد احتمالاً ممکن است ممانعت در سطح تقابل رادیوالکترونیکی صورت بگیرد. چون سرنگون کردن موشکها، برداشتن گامی در جهت جنگ جهانی است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала