فقط عصر ها، شکلات و شیرینی‌ بخورید

© Fotolia / IvanmateevДевушка с пирожными в руке
Девушка с пирожными в руке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا می دانید اگر بخواهید روزی یک عدد شیرینی یا کمی دسر، کیک یا شکلات بخورید، بهترین زمان مصرف آن چه موقع است؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری آنلاین، به عقیده متخصصان تغذیه بهتر است بعد از ظهرها از خوردن شکلات و شیرینی جات لذت ببرید!

بر اساس تحقیقات کریستی رائو، متخصص تغذیه و مربی بهداشت، نظر اغلب کارشناسان این است که ساعت 4 تا 6 بعد از ظهر، یا حدود یک ساعت بعد از ناهار بهترین زمان برای مصرف شیرینی جات است.

زیرا اگر شما هنگام بعد از ظهر شیرینی خوردید و کمی افراط کردید، این فرصت را دارید که در بقیه‌ی روز کالری اضافه را بسوزانید.

وی در ادامه سخنان خود افزود، خوردن شیرینی با معده خالی هم کار درستی نیست؛ زیرا بدن شما آن را سریع‌تر جذب خواهد کرد و منجر به افزایش قند خون بیشتری می‌شود. این افزایش قند خون ناگهانی موجب ترشح زیاد انسولین و افت قند خون چند ساعت بعد می‌شود.

به گزارش این منبع خبری به نقل از جکسون بلتنر یکی دیگر از محققان رژیم غذایی و تغذیه:"مصرف دسر بعد از یک غذای متعادل باعث می‌شود تا شما از مواد مغذی موجود در غذایتان بهره‌ی بیشتری ببرید و به ثبات قند خونتان بعد از مصرف شیرینی کمک می‌کند. از نظر روانی نیز، بهتر است که مصرف شیرینی را به بعد از خوردن غذا موکول کنید."

در مجموع، خوردن شیرینیجات در ساعت 4 تا 6 بعدازظهر مفید تر از دیگر ساعات روز است، زیرا بعد از خوردن تنقلات شیرین شما می توانید شروع به حرکت و فعالیت بدنی کنید، حتی یک پیاده روی ساده 10 دقیقه‌ای نیز مفید می باشد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала