منبع: 20 تن از شیعیان فوعه و کفریا از اسارت تروریست ها آزاد شدند

© Sputnik / Valeriy Melnikovمنبع: 20 تن از شیعیان فوعه و کفریا از اسارت تروریست ها آزاد شدند
منبع: 20 تن از شیعیان فوعه و کفریا از اسارت تروریست ها آزاد شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک منبع آگاه به خبرگزاری "اسپوتنیک" گفت 20 تن از شهروندان ربوده شده اهل شهرک های فوعه و کفریا در استان ادلب از اسارت تروریست های سوری آزاد شدند.

به گزارش "اسپوتنیک"، این منبع گفت: "20 تن از شهروندان ربوده شده فوعه و کفریا آزاد شدند. آنها در یک مرکز تروریست ها در حومه ادلب اسیر بودند. از جمله آزادشدگان چهار کودک مجروح هستند".
جزئیات توافق صورت گرفته برای آزادسازی این افراد به دلائل امنیتی فاش نمی شود.
ارتش سوریه از طریق واسطه هایی در حال مذاکره با فرماندهان بعضی گروه های مسلح است که هدف از این مذاکرات تخلیه شهروندان از شهرک های شیعه نشین فوعه و کفریا در مقابل خروج عناصر مسلح و اعضای خانواده هایشان از مناطق زبدانی و مضایا در ریف دمشق می باشد.
به گفته منابع آگاه، این مذاکرات در مرحله پایانی قرار دارد. طرف سوریه اکنون اتوبوس هایی برای خارج کردن شبه نظامیان در نزدیکی مناطق زبدانی و مضایا آماده کرده است.
فوعه و کفریا شهرک هایی واقع در استان ادلب در شمال غرب سوریه و به لحاظ مذهبی در زمره مراکز سنتی شیعه نشین این کشور محسوب می شوند.
مردم این دو شهر ک از سوی تروریست ها در محاصره کامل قرار گرفته اند. طبق اطلاعات به دست آمده، تاکنون حدود 2 هزار نفر از جمله 400 کودک از ساکنان این شهرک ها کشته شده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала