گزارش و تحلیل

شیرین سازی آب

© AFP 2023 / Halldor Kolbeinsآب شیرین
آب شیرین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فناوری شیرین سازی آب روسیه منحصربفرد است.

کمبود ذخایر آب شیرین مرتبط با  تغییر اقلیم — موضوع همایش بین المللی- 2017 Cubagua- بود که از 21 تا 24 ماه مارس در  هاوانا  در  مجتمع نمایشگاهی « پاب اکسپو» Pabexpo برگزار شد.  بیش از 60 شرکت  از 20 کشور جهان در آن شرکت کردند که فعالیت آن ها با  ذخایر آب مرتبط است.  فقط یک شرکت از روسیه در این نمایشگاه حضور داشت. اما به دلیل  برتری خود در شیرین سازی آب، فناوری منحصربفرد شیرین سازی آب  مورد توجه چند  سازمان کوبایی قرار گرفت که آب شیرین برای ساکنان را تأمین می کنند.

کارن چاگلاسیان  مدیر  شرکت  مشورتی  « کوباکُن» متخصص در  همکاری سرمایه گذاری روسیه — کوبا در مصاحبه با «اسپوتنیک» در این خصوص تعریف کرد. 

—  هم اکنون در حال اجرای چند پروژه هستیم. یکی از آن ها — شیرین سازی آب دریاست.  فناوری  منحصربفرد روسیه  که از محبوبیت زیادی برخوردار است در نمایشگاه معرفی شد. وزرای کوبایی  و ساختارهای مختلفی از غرفه روسیه دیدن کردند».

تاجر روس که مدیر شرکت مشورتی است گفت که  شرکت مذکور می تواند  دیگر پروژه های جالب را به کوبا  پیشنهاد کند.  خوشبینی آن بر تجربه  شرکت « کوبا کُن» استوار است  که یکسال و نیم است در کوبا کار می کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وی نگران رقابت از جانب شرکت هایی  است که در  آنجا کار می کنند و در نمایشگاه « کوبا کُن —2017»  شرکت داشتند  به عنوان مثال، اسپانیا و چین  گفت:  در کوبا شرکت های زیادی وجود دارند که خدمات مشابهی ارائه می دهند، از جمله شرکت های چینی.  اما فناوری ما تا حدی منحصربفرد است که می توانم بگویم بی رقیب است. فناوری ما در سطح دیگری قرار دارد و تجهیزات شیرین سازی آب شرکت ما کوچکتر است».

در عین حال وی تمام اسرار  فنی  را فاش نساخت اما ترجیح داد  یک  نکته مهم را متذکر شود:« از دستگاه ما در کشتی های جنگی  ناوگان روسیه استفاده می شود.  این دستگاهی منحصربفرد است که اندازه آن کوچک است و ظرفیت شیرین سازی آب  این دستگاه بالاست. این یک فناوری نو است».

خوآن تریانو  کوردُویسا(Juan Triano Cordovisa)کارشناس کوبایی  و دکتر علم اقتصاد و پروفسور  پژوهشکده اقتصاد کوبا و  شرکت مشورتی  سرمایه گذاری  « کوبا کُن»  در مصاحبه با « اسپوتنیک» گفت:  علاوه بر نمایشگاه « کوبا کُن —2017 »،  کنوانسیون بین المللی  ذخایر آب  با هدف  ادغام  تحقیقات  علمی  مشترک و تجربیات کاری  و فناوری نوین برای حفظ آب ها  « طلای آبی جهان»  برگزار شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала