گزارش و تحلیل

روسیه چه چیز را انتخاب خواهد کرد جی 7 یا اسد؟

© Sputnik / Grigoriy SisoevCаммит стран G7 в Брюсселе
Cаммит стран G7 в Брюсселе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه دیلی تلگراف می نویسد: غرب بازگشت روسیه به گروه هفت در ازای خودداری مسکو از حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه را بررسی می کند. این نشریه ادعا می‌کند که رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا هنگام دیدار از روسیه قصد دارد چنین اولتیماتومی را به روسیه بدهد

این روزنامه سپس نوشت که بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس قصد دارد از وزیران کشور های جی 7 تشدید تحریمات ضد روسی را بطلبد

وزیران امور خارجه هفت کشور عمده جهان در لوکای ایتالیا از 10 تا 11 آوریل ملاقات می‌کنند

ایگور کوالیوف، معاون رئیس دانشکده اقتصاد و سیاست جهانی آموزشگاه عالی اقتصاد مسکو در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک ابراز عقیده کرد که در اوضاع و احوال کنونی موضوع بازگشت روسیه به جی 7 حتی مطرح نخواهد شد. وی چنین گفت:

«این مساله نه در لوکا بلکه در سیسیل مطرح می‌شد که قرار است در آنجا دیدار نوبتی سران برگزار شود. به نظرم دیدار کنونی در شهر آرام استان توسکانا هدفش هماهنگ کردن مواضع در مورد دستور روز مبرم بین‌المللی است — از مبارزه با تروریسم بین‌المللی گرفته تا برنامه هسته کره شمالی در شرایط مناسبات وخیم شده بین‌المللی. تصادفی نیست که تیلرسون پس از ایتالیا بلافاصله راهی مسکو می شود. این کار با هماهنگ سازی مواضع در خصوص مسایل حاد بین‌المللی هم آواز است. ولی آن‌ها که به تشدید تحریم روسیه فرا می‌خوانند بعید است بگویند که «شما در شرایط معیین به جی 7 باز خواهید گشت». بعید است که چنین چیزی رخ دهد. حوادث و موقعیت جاری کنونی نشان می‌دهد که در آینده نزدیک نباید منتطر وقوع این حادثه بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала