بازتاب حضور بازیگر معروف ایرانی در جمع حامیان بیماران اوتیسم (عکس)

© Sputnikبازتاب حضور بازیگر معروف ایرانی در جمع حامیان بیماران اوتیسم
بازتاب حضور بازیگر معروف ایرانی در جمع حامیان بیماران اوتیسم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فعالیت هایی که در راستای بیماری اوتیسم در شبکه های اجتماعی انجام می شود تا به حال کمک شایانی به این بیماران کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از بازیگران معروف ایرانی که بعلت بیماری اوتیسم دخترش مدتی است شغل خود را به عنوان بازیگر کنار گذاشته است از جمله حامیان این بیماران مدتی است و به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است. مدتها پیش لادن طباطبایی در صفحه اینستاگرام خود با توضیح حال دختر خود نسبت به آگاهی کاربران به این بیماری قدم بسیار بزرگی برداشته است. با نرخ سعودی بیماران مبتلا به اوتیسم در ایران و جهان، بر مخاطبان این موضوع و روشهای رفتاری با این بیماران روز به روز افزایش می یابد.

دوستان نازنینم…. کمی از سها براتون بگم و آنچه گذشت…. سهایی که من بعد از پنج ماه دوری اجباری و ممانعت پدر از دیدارش ، تحویل گرفتم، بسیار لجباز ، عصبی و ناآرام بود… من نمیخوام کسی رو مقصر بدونم؛,از همین اول بگم. حرف من فقط یک چیزه؛ دیسیپلین و برنامه دقیق برای هر کودکی لازمه تربیت صحیحشه.  برای یک کودک اوتیستیک؛ از نون شب هم واجب تره… بعضی ها فکر میکنن بچه چون حرف نمی زنه و به حرف گوش نمیده،  پس نمیفهمه! یا ؛ گناه داره، بذاریم هر کاری دلش خواست بکنه،  هر وقت خواست بخوابه و پاشه،  داد بزنه،  شلوغ کنه…. فکر میکنن نمی فهمه، پس تکرار کردن یک حرف بی فایده ست… من، به شخصه، انقدر یک حرف رو تکرار میکنم که اطرافیان کلافه میشن!  معمولا سعی میکنم با ریتم باشه… مثلا؛ دختر قشنگ من کیه؟ سها خانمه، سها خانمه دندوناشو چکار میکنه؟ مسواک میزنه، مسواک میزنه!…البته همراه با عمل مسواک زدن! وسط روز گاه به گاه سوال اول رو تکرار میکنم… سها هم تکرار میکنه…. سری آخر که سها برگشت؛  پس رفت عجیبی داشت. هرچه بزرگتر میشن، برگردوندنشون به نظم سابق سختتر میشه. عادت کرده بود هرچیزی رو که میخواد بدست بیاره،  وگرنه خودشو پرت میکرد زمین و انقدر جیغ میزد تا سیاه و کبود بشه. رسم این شده بود که خواسته اش هرچند غیر معمول،, برآورده بشه! من ، عمرا کسی نیستم که ساعت دو بعد از نصف شب بچه رو ببرم تو خیابون راه ببرم! یا اجازه بدم نصف روز زیر دوش آب وایسته!  باید می فهمید که اینجا کی تصمیم میگیره وگرنه ؛ با گذشت زمان ، من ضعیف تر و اون قوی تر میشه و هیچ جوری نمیشه مهارش کرد… بخاطر خودش ، بخاطر آینده اش ، برای روزی که من نیستم، ناچاره قوانین رو یاد بگیره.  پدر که بود و نصف شب پا برهنه بچه رو میبرد تو کوچه ؛ که مبادا ناراحت بشه! بعدش چی؟ روزی که خبری از پدر و مادر نباشه؟؟؟ اون موقع سها حمله میکرد به من، چنگ میزد ، گاز می گرفت…تمام بدنم زخمی و خون آلود بود… خیلی گریه میکردم…اما میدونستم باید چه کنم…. به محض شروع به گریه کردن و قشقرق به پا کردن،  در کمال آرامش ازش میخواستم ساکت باشه و مرتب تکرار میکردم؛ متاسفم دخترم، نمی تونی این کار رو بکنی دخترم داد زدن تو چیزی رو عوض نمیکنه هر وقت آروم شدی صحبت میکنیم(انگار نه انگار که اصلا حرف نمی زنه!) بعد پا میشدم میرفتم یه اطاق دیگه… دنبالم بدو بدو میومد…جلوی من باز خودش رو پرت میکرد زمین و ادامه ماجرا.‌.. بقیه در کانال تلگرام من Telegram.me/ladantaba #اوتیسم#سها_تهرانی #لادن_طباطبایی #اوتیسم_چیست #اوتیسم_را_دریابیم

Публикация от ladan tabatabaei (@ladantabatabaei) Июл 23 2016 в 10:28 PDT

این بازیگر ایرانی و حامی بیماران اوتیسم معتقد است که تنها چیزی که بیشتر از همه برای بیماران اوتیسم مفید است محبت کردن به آنهاست. آنها قادرند که در زندگی خود پیشرفت کنند و به موفقیت های زیادی دست یابند اگر با آنها درست و با دیسیپلین برخورد شود.
بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی به تحسین لادن طباطبایی پرداختند و اقدام او را در جهت کمک به بیماران اوتیسم تحسین کردند.

 

یکی از کاربران عنوان کرده است که بیماری اوتیسم دل انسان را به درد می آورد. خوش بحال دختر لادن طباطبایی که مادرش توانست با تلاش بسیار او را نجات دهد.
لادن طباطبایی معتقد است که نباید برای این بیماران ترحم نمود و یا بعلت بیماری به خواسته آنان دست به هر کاری زد بلکه باید آنان را به آرامش دعوت کرد و از توقعات نابجای آنان سرباز نمود.
یادآور می شویم که بیماری اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌ است. این اختلال در پسران شایع ‌تر از دختران است. وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. در بعضی موارد رفتارهای خودآزارانه و پرخاشگری نیز دیده می‌شود. در این افراد حرکات تکراری (دست زدن، پریدن) پاسخ‌های غیرمعمول به افراد، دل‌بستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می‌شود و ممکن است در حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بساوایی، بویایی و چشایی) نیز حساسیت‌های غیر معمول دیده شود. هستهٔ مرکزی اختلال در اوتیسم، اختلال در ارتباط است. طبق گزارشات، از هر 60 تا 70 نوزاد زنده در دنیا، یک نفر مبتلا به اوتیسم است. کارشناسان زندگی ماشینی و عوامل ناشی از آن مانند استرس را در سیر صعودی ابتلا به این بیماری دخیل می‌دانند. نتیجه یک مطالعه نیز نشان می‌دهد زنانی که چاق و یا دیابتی هستند، در صورتی که باردار شوند، بیش از مادران سالم با احتمال تولد نوزاد اوتیسمی روبرو خواهند بود. بیماری اوتیسم بسیاری از بخش‌های مغز را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما اینکه چطور این اتفاق رخ می‌دهد، هنوز مشخص نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала