محدودیتی برای زنان در مناصب مدیریتی نیست

© Fotolia / Borna_Mirمحدودیتی برای زنان در مناصب مدیریتی نیست
محدودیتی برای زنان در مناصب مدیریتی نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس جمهوری با انتخاب یک زن برای تصدی این سازمان نشان داد که وی به جامعه زنان برای رسیدن به مناصب مدیریتی محدودیتی قائل نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: رییس جمهوری با انتخاب یک زن برای تصدی این سازمان نشان داد که وی به جامعه زنان برای رسیدن به مناصب مدیریتی محدودیتی قائل نیست.

اشرف بروجردی روز دوشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای قبلی و کنونی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در جمع خبرنگاران افزود: رییس جمهوری با انتخاب یک زن به مسوول کتابخانه ملی، نشان داد که مهم برقراری تناسب میان مدیریت و ویژگی ها و توانمندی های مدیر آن مجموعه است.

وی در پاسخ به سووالی درباره محدودیت استفاده از کتابخانه ملی اظهار کرد: اگر به عنوان یک قرائت خانه به این مجموعه نگاه شود، بطور قطع باید محدودیت هایی برای استفاده کنندگان از این مکان فرهنگی باشد.

بروجردی با بیان اینکه اکنون افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد از کتابخانه ملی استفاده می کنند، ادامه داد: در صورتی که افراد بخواهند برای فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی از این مجموعه استفاده کنند، این محدودیت باید رفع شود زیرا مطالعه و تحقیقات منحصر به مدرک نیست.

بروجردی درباره سووالی مبنی بر سیاسی بودن وی اما انتصاب در حوزه فرهنگ گفت: سیاست با فرهنگ زیاد بیگانه نیست هر چند قبل از ورود به صحنه سیاسی در خانواده ای فرهنگی رشد و پرورش یافتم، سیاسیون نیز بدون پشتوانه فرهنگ نمی توانند در مسیر سیاست قدم برداشته و به آن بپردازند.

پیشتر سیدرضا صالحی امیری وزیر کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست این نهاد را برعهده داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала