توطئه های جدید امریکا برای نفوذ به ایران

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiجلسه نمایندگان امریکا درباره تاثیرگذاری تحریم های غیرهسته ای ایران
جلسه نمایندگان امریکا درباره تاثیرگذاری تحریم های غیرهسته ای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جلسه استماع کمیته فرعی امنیت ملی کنگره آمریکا؛ شرکت کنندگان در سخنانی، آشکارا خواستار دخالت در امور داخلی ایران با حمایت از فتنه و مخالفان داخلی و خارجی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، در جلسه استماع کمیته فرعی امنیت ملی کنگره آمریکا درباره ارزیابی توافقنامه هسته ای ایران که در تاریخ هفدهم فروردین ماه نود و شش برگزار شد، ران دیسانتیس نماینده جمهوریخواه فلوریدا به عنوان نخستین سخنران گفت: ژوئیه دوهزار و پانزده، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین به توافقی با ایران رسیدند که برجام نام گرفت که عموما به آن توافق هسته ای ایران می گویند.
مدت کوتاهی پس از اعلام حصول توافق ، اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا آن را قویترین توافقنامه منع تکثیر خواند که تا آن زمان درباره آن مذاکره شده بود و تاکید کرد این توافقنامه همه راههای ایران را به بمب (اتمی) می بندد.
با پایان یافتن اعتبار این توافقنامه، بیشتر محدودیت های درج شده در این توافقنامه برداشته می‌شود و ایران به برنامه هسته ای در مقیاسی بزرگ دسترسی خواهد داشت که با فناوری های پیشرفته کار خواهد کرد و به منابع عظیمی هم دسترسی خواهد داشت ولی دولت جدید آمریکا به ایران تذکر داد و تحریم های جدیدی ضد آن وضع کرد.
در این جلسه استماع مشکلات زیادی که درباره توافقنامه هسته ای ایران وجود دارد برجسته و روشن می شود که نیاز است دولت جدید آنها را اصلاح کند. خلاصه بگویم آن طور که این توافقنامه اجرا می شود، اصلا مسیر قابل اعتمادی نیست.
در ادامه جلسه استماع کمیته فرعی امنیت ملی کنگره آمریکا درباره ارزیابی توافق ایران، استیون لینچ نماینده دموکرات گفت همانطور که در سال 2016 جیمز کلاپر رئیس سابق اطلاعات ملی آمریکا در گزارش خود موسوم به «ارزیابی تهدیدات در سراسر جهان» نوشت، یکی از امتیازهای کلیدی که ما در این توافقنامه به دست آوردیم، این بود که توانستیم بازرسانی را در داخل ایران مستقر کنیم.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала