معاون نماينده دائم روسيه در سازمان ملل: روسيه خواستار توقف تجاوز آمريكا به سوريه و آغاز مبارزه با تروريسم است

© Sputnik / Dmitry AstakhovВо время саммита государств – членов Совета Безопасности ООН
Во время саммита государств – членов Совета Безопасности ООН - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولاديمير سافرانكوف معاون نماينده دائم روسيه در سازمان ملل در جريان نشست اضطرارى شوراى امنيت اين سازمان در رابطه با سوريه اعلام كرد كه آمريكا بايد تجاوز به سوريه وا متوقف و مبارزه با تروريسم را آغاز كند و روسيه آماده همكارى در اين زمينه است و اين موضوع را بارها اعلام كرده ايم.

او از آمريكا خواست كه در حل مسالمت آميز بحران سوريه پيرو حقوق بين المللى باشد و افزود: ما بارها به واشنگتن اعلام آمادگى براى همكارى در اين زمينه كرده ايم. اما امريكا مسير ديگرى را پيش رو گرفت. و اين مسير باعث بوجود آمدن تراژدى بزرگى براى ملت و كشور سوريه شد. به فكر عواقب اقداماتتان باشيد، به كارهايى كه تا كنون در خاورميانه انجام داده ايد بينديشيد. اقدامات شما بر حل و فصل سياسى مسائل تأثير گذار خواهد بود.
پنجشنبه شب آمريكا با حملات موشكى از ناوهاى خود در درياى مديترانه پايگاه الشعيرات سوريه در حمص را هدف قرار داد. آمريكا دليل اين حمله را حمله شيميايى دولت سوريه به غير نظاميان در ادليب خواند در صورتى كه هيچ گونه عدله اى براى ادعا خود ارائه نداده أست.
فرماندار حمص گفته است كه طى حملات موشكى آمريكا پنج نظامى و دو غيرنظامى كشته شده اند. طبق آمار بدست امده از وزارت دفاع روسيه دو نظامى سورى ديگر نيز مفقود الأثر شده اند و شش نفر ديگر دچار سوختگى ش

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала