نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حملات هوايي آمریکا به پايگاه هوایی در سوریه

© AP Photo / Mark LennihanСовет Безопасности голосует в пользу резолюции, одобряя ядерное соглашение Ирана в штаб-квартире ООН
Совет Безопасности голосует в пользу резолюции, одобряя ядерное соглашение Ирана в штаб-квартире ООН - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک منبع مطلع در سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل در یک نشست فوق العاده در روز جمعه در ساعت 20:00 به وقت تهران، موضوع حملات موشکی آمریکا به سوریه را بررسی خواهد نمود.

دیشب دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ذستور حمله موشکی به یک فرودگاه نظامی در سوریه را صادر کرده که گویا از آنجا حمله شیمیایی صورت گرفته است.
پنتاگون اعلام کرد که فرودگاه نظامی الشعیرات در استان حمص مورد حمله موشکی قرار گرفته است. ژنرال هربرت ماک ماستر ، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری امریکا اعلام کرد واشینگتن تلاش کرده در نتیجه این حمله موشکی در بین نظامیان روسی در سوریه تلفات ببار نیاید. گزارش داده می شود که این حمله با استفاده از موشک های کروز مستقر در ناوهای نیروی دریایی امریکا صورت گرفته و 59 موشک شلیک شده است. این در حالی است که ولید معلم، وزیر خارجه سوریه پیشتر اعلام کرده بود، ارتش سوریه نه علیه افراد غیر نظامی و نه علیه تروریست ها هیچگاه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و نخواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала