اولین واکنش ها در بغداد پیرامون حمله آمریکا به سوریه

© AP Photo / Hani MohammedАвианалет на Йемен ВВС коалиции, возглавляемой Саудовской Аравией
Авианалет на Йемен ВВС коалиции, возглавляемой Саудовской Аравией - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک نماینده پارلمان عراق روز جمعه در واکنش به تجاوز نظامی آمریکا به سوریه، تاکید کرد که 'این حمله به شکل منفی بر اوضاع عراق و جنگ علیه داعش تاثیر خواهد گذاشت و در عین حال نسبت به تکرار این سناریو در عراق هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- خانم فردوس العوادی، ضمن تقبیح این اقدام آمریکایی ها، گفته که این حمله باردیگر به داعش قدرت خواهد داد و این گروه تروریستی را در صحنه سیاسی مطرح خواهد کرد.

وی با بیان اینکه'آمریکایی ها نشان دادند با حمله به مردم سوریه، از داعش به عنوان ابزار دهشت افکنی میان مردم جهان سود می برند'، گفت این حمله موشکی ثابت می کند که ادعای حمله شیمیایی و متهم کردن دولت سوریه تنها بهانه ای برای تغییر معادله جنگ در خاورمیانه علیه تروریسم بوده است.

وی همچنین تضعیف نقش روسیه در منطقه و تلاش برای تحقق نظام تک قطبی در جهان را از دیگر اهداف آمریکایی ها از تحرکات جدیدشان دانست.

خانم العوادی با هشدار جدی نسبت به تکرار سناریوی سوریه در عراق ، گفت آمریکا نمی تواند از داعش دست بکشد چرا که این گروه تروریستی باعث بازگشت آمریکا به خاورمیانه شده است و واشنگتن همواره از این گروه برای منافع خود بهره برداری کرده است.

وی سناریوی قابل پیش بینی آمریکایی ها درعراق را 'بازگشت نظامی و ایجاد پایگاه های دائمی در عراق' ذکر کرد.

حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیر در حمص سوریه، عراقی ها را در بهت فرو برده و فعلا بازتاب گسترده ای در رسانه های عراقی داشته است و پیش بینی می شود طی ساعات آینده تحلیل ها و موضع گیری ها در سطح رسانه های این کشور در سطح وسیعی شکل بگیرد.

جریان سازی مصنوعی در ارتباط با حمله شیمیایی این هفته به ادلب سوریه که هنوز تحقیقات ابتدایی درباره آن صورت نگرفته، بهانه اصلی آمریکایی ها برای حمله نظامی به سوریه است ، حال آنکه آمریکا و دولت های غربی همانند سال 2013 شتابزده و پیش از هرگونه تحقیق پیرامون آن دست بکار شده اند.

دولت سوریه ضمن تکذیب دست داشتن در این حمله شیمیایی از جامعه بین الملل خواسته است که یک کمیته مستقل تحقیق در ارتباط با این حمله تشکیل دهند که واشنگتن و دولت های اروپایی پاسخ منفی به آن داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала