گزارش و تحلیل

نظر: داعش، تلاش های موفقت آمیز برای تضعیف اعتبار ترامپ به عمل می آورد

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisترامپ انتخابات فرانسه را جالب توجه می داند
ترامپ انتخابات فرانسه را جالب توجه می داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
"رویترز" بیانیه ای که توسط نماینده گروه تروریستی "داعش" که در آن اسم دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمریکا یادآوری می شود، پخش نموده است.

در این پیام، به طور خاص، به مورد ایالات متحده "غرق شده" که توسط "احمق" رهبری می شود اشاره شده است. ستیزه جویان همچنین ادعا کردند که ترامپ "نمی داند سوریه یا عراق کجا ست و چیست".
آژانس اشاره می نماید که این، اولین پیام داعش است که در آن اسم رهبر جدید آمریکا عنوان می شود.
دونالد ترامپ بارها گفته است که قصد دارد داعش را از بین ببرد. به گفته وی، واشنگتن برای "پاک شدن چهره زمین از این دشمن" آماده است با کشورهای دیگر همکاری نماید.
ائتلاف بین المللی در راس ایالات متحده از سال 2014 عملیات علیه داعش در سوریه و عراق انجام می دهد. در حالی که ائتلاف در سوریه بدون رضایت دمشق اقدام می نماید.
بوریس دولگوف، عضو ارشد مرکز مطالعات عربی و اسلامی در موسسه مطالعات شرقی آکادمی علوم روسیه و دکترای علوم تاریخی معتقد است که بیانیه تروریست ها، بخشی از جنگ تبلیغاتی علیه ایالات متحده است. مفسر مزبور در پخش زنده رادیو "اسپوتنیک" می گوید: 


" بیانیه فوق، اولین و نادر نمی باشد. از یک طرف، چنین اظهارات تبلیغاتی، قصد حمایت از روح آنهایی که اگر ممکن است چنین گفت، که با ایده های داعش همبسته هستند حمایت نماید. و همچنین قصد کاهش تصویر رهبران دولتی می شود که چنین اظهارات به آنها معطوف است. چیزی جزء بخشی از جنگ تبلیغاتی و اطلاعاتی که توسط داعش انجام می شود نیست".


مفسر عقیده دارد که تروریست ها جنگ اطلاعاتی مذکور را علیه رهبر آمریکا بطور کامل و موفقانه پیش می برند. مصاحب مزبور در ختم تفسیر نتیجه گیری می نماید: 


"چنین اظهارات ضد ترامپ با آنچه که در رسانه ها علیه ترامپ درج می شود هماهنگی دارد. همه این به منظور تضعیف اعتبار ترامپ و تضعیف اعتبار آمریکایان به ترامپ است. و اقدامات فوق موفقانه پیش می رود. به طور کلی، هدف، جلوگیری از حملات هوایی آمریکا یا تضعیف عملیات آمریکا در برابر داعش است. البته، این یک رویا است، ولی به هر حال بخشی از جنگ اطلاعاتی می باشد که نمایندگان داعش به طور حرفه ای انجام می دهند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала