پیشنهاد سازمان ملل متحد: تعیین 72 ساعت آتش بس بشردوستانه در سوریه

© REUTERS / Ammar AbdullahA civil defence member breathes through an oxygen mask, after what rescue workers described as a suspected gas attack in the town of Khan Sheikhoun in rebel-held Idlib, Syria April 4, 2017.
A civil defence member breathes through an oxygen mask, after what rescue workers described as a suspected gas attack in the town of Khan Sheikhoun in rebel-held Idlib, Syria April 4, 2017. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان ملل متحد خطاب به روسیه، آمریکا، ترکیه خواهان اعلام آتش بس بشردوستانه سه روزه در سوریه گردید.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از یان یگلاند فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه، سازمان ملل متحد خطاب به فدراسیون روسیه، آمریکا، ترکیه از آنها خواست تا آتش بس بشردوستانه سه روزه در سوریه اعلام نمایند. یان یگلاند این سخنان را در ژنو، پس از پایان جلسه نیرو های کمک های امدادی در سوریه اعلام نمود.

یگلاند در ادامه افزود: "ما نیاز به 72 ساعت آتش بس داریم تا بتوانیم کمک های امدادی خود را به شرق غوطه در سوریه برسانیم. این آتش بس باید در طی چند روز اخیر صورت بگیرد".

وی در ادامه افزود: "ما نیازمند نشان دادن یک چراغ سبز هستیم، تا بتوانیم طرح کمک های بشردوستانه سازمان ملل در ماه اوت و می را به انجام برسانیم، تا بتوانیم به 1 میلیون نفر کمک رسانی نماییم. تنها چند روز پیش، یک سوم این طرح به توافق دولت سوریه رسیده است. 40 درصد از این برنامه هنوز به طور کامل به تصویب نرسیده است، زیرا دمشق با تعداد افراد نیاز به کمک های امدادی در این کشور موافق نیست. این در واقع نقض مستقیم تصمیمات گروه بین المللی حمایت از سوریه می باشد… ما نیازمند به نشان دادن "چراغ سبز" از سوی دولت سوریه و نیروهای سوری می باشیم". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала