ساخت مواد ضد پوسیدگی دندان در روسیه

© Sputnik / Aleksandr Kondratuk /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت مواد ضد پوسیدگی دندان در روسیه
ساخت مواد ضد پوسیدگی دندان در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دانشگاه ملی تحقیقات فن آوری"MISA"و تعداد دیگری از مراکز تحقیقاتی روسیه یک نانو مواد خاص ساختند که مانع از افزایش پوسیدگی می شود و تقریبا همیشه به محافظت از دندان ها در مقابل باکتری ها می پردازد.

به گزارش اسپوتنیک، یاکوف کاراسینکوف یکی از اعضای این پروژه گفت، این طرح در واقع یک انقلاب درحرفه دندانپرشکی محسوب می شود. این ماده ضد باکتری نه تنها در ساختار مواد پر کننده دندان بلکه می توان درمواد سازنده دندان برای طولانی شدن عمر آنها می‌توان استفاده کرد. این ماده از ماه سپتامبر 2016 در مراکز درمانی ما به صورت موفقیت آمیز مورد استفاده قرار می گیرد.
دانشمندان خواص ذرات کوچک ساخته شده از اکسیدها، تیتانیوم، آهن و دیگر فلزات را مطالعه کردند. این تحقیقات نشان دادند که این ذرات حتی در غلظت های بسیار کم، باکتری ها را از بین برده و می‌توانند به شکل آنتی بیوتیک و آنزایم‌هایی که بدن برای از بین بردن باکتری ها تولید می‌کند، عمل ‌کنند.
اضافه کردن این مواد نانو ذرات ها به مواد سازنده دندان مشکل اصلی بیماران درمانگاه های دندانپزشکی را که شکستن و خارج شدن مواد پُرکننده دندان و پوسیدگی دندان‌ها است را رفع می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала