درگیری لفظی سفیر اتحادیه اروپا با مقام اسرائیلی

© Sputnik / Vladimir Astapkovichدرگیری لفظی سفیر اتحادیه اروپا با مقام اسرائیلی
درگیری لفظی سفیر اتحادیه اروپا با مقام اسرائیلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر اتحادیه اروپا در اسرائیل و مدیر کل وزارت امور خارجه اسرائیل درگیری لفظی شدیدی داشتند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نوشت: هفته گذشته در جریان دیدار لارس فابورگ اندرسون، سفیر اتحادیه اروپا در اسرائیل و یووال روتم، مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل در هتل دان در تل‌آویو به شدت درگیر شدند. در جریان این دعوای لفظی این دو مسئول اقدام به داد زدن بر سر یکدیگر کردند. در حالی که قرار بود در این دیدار سفیران کشورهای دیگر از تحولات اوضاع فلسطین مطلع شوند اما آن به صحنه دعوا و جنگ لفظی تبدیل شد.
دیپلمات‌ها می‌گویند که اندرسون از این دیدار برای رساندن پیام کمیته سیاسی-امنیتی اتحادیه اروپا بهره‌برداری کرد. این سفیر سند یک صفحه‌ای را خواند که در آن با لحنی تند اسرائیل اشغالگر نامیده شده بود.
اتحادیه اروپا از اسرائیل خواسته از تخریب منازل فلسطینی‌ها در مناطق موسوم به "ج" در کرانه باختری خودداری کند و دستورات مربوط به نابودی منازل روستای بادیه نشین خان الاحمر در شرق قدس را لغو نماید.
در این سند آمده است: اقدامات مربوط به تخریب منازل و مصادره ساختمان‌هایی که اتحادیه اروپا از آن‌ها حمایت مالی کرده و کارشکنی در ارائه کمک‌های انسانی با تعهدات اسرائیل درباره پایبندی به قوانین بین‌المللی در تضاد است و مشکلاتی را برای فلسطینی‌ها به وجود آورده است.
در بخشی از آن ذکر شده است: ما از اسرئیل اشغالگر می‌خواهیم به تعهداتش درباره مناطق "ج" عمل کرده و به تخریب منازل فلسطینی‌ها پایان دهد. همچنین اجازه رسیدن کمک‌های بشردوستانه را بدهد و دستیابی فلسطینی‌ها به آب را تضمین کند.
مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل با این اتهامات و فضای دیدار تنش‌آمیزش غافلگیر شد. یووآل با نیش و کنایه خطاب به سفرای اروپایی گفت: این تصویر دلنشینی از آغاز نخستین دیدار با مدیر کل وزارت خارجه بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала