ممنوعیت ورود وسایل الکترونیکی بزرگتر از گوشی تلفن به سالن هواپیما در پروازهای آمریکایی

© Sputnik / Ruslan Krivobokبدترین فرودگاه جهان در عربستان سعودی است
بدترین فرودگاه جهان در عربستان سعودی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امنیت داخلی آمریکا از احتمال افزایش وسایل الکترونیکی، که ورودشان به درون هواپیماهای مسافری راهی این کشور ممنوع شده است و شمار فرودگاه هایی که در سراسر جهان شامل این ممنوعیت می شوند، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- شبکه خبری سی ان ان امروز (چهارشنبه) با انتشار این خبر افزود: این وزارتخانه سه شنبه (دیروز) اعلام کرد که بر فهرست ممنوعیت دستگاه های الکترونیکی در پروازهای مستقیم و بدون توقف به آمریکا خواهد افزود و شمار فرودگاهایی را که شامل چنین ممنوعیت خواهند شد، بیشتر می کند.

این وزارتخانه هفته پیش اعلام کرد ورود وسایل الکترونیکی بزرگتر از گوشی تلفن به بخش مسافران هواپیماهایی که به آمریکا پرواز می کنند، در 10 فرودگاه از هشت کشور جهان از جمله ترکیه، فرودگاه های امارات و عربستان ممنوع است و این ابرازها باید به قسمت بار منتقل شوند. 
سی ان ان در ادامه گزارش خود افزود: 'دیوید لاپان' سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا در این باره گفت 'آیا می توان شاهد گسترش این ممنوعیت بود؟ احتمالا؛ ما این احتمال را که در آینده این ممنوعیت قابل تعمیم و گسترش باشد، رد نمی کنیم'.
وی ادامه داد 'بسیار زود است که بگوییم فرودگاه هایی که شامل ممنوعیت وسایل الکترونیک شده اند از فهرست کنونی حذف شوند'. 
کشورهایی که این ممنوعیت توسط آمریکا شامل حال آنها شده است مصر، اردن، کویت، مراکش، قطر، ترکیه، عربستان سعودی و امارت متحده عربی هستند.
وزارت امنیت داخلی آمریکا علاوه بر اعمال این ممنوعیت اقدام به بازرسی جداگانه از برخی از پروازهای ورودی از این کشورها در فرودگاه های آمریکا کرده و برخی هواپیماهایی را که از این کشورها وارد 14 فرودگاه آمریکا شده اند، بطور مجزا با دستگاه های اسکن و سگ های یابنده بمب مورد بازرسی قرار داده است.
فرودگاه هایی که این اتفاق در آنها رخ داده است شامل فرودگاه های آتلانتا، بوستون، شیکاگو، دالاس، هوستون، لس آنجلس، میامی، اورلاندو ، جان اف کندی نیویورک، فیلادلفیا، سانفرانسیسکو، سیاتل و واشنگتن بوده است. 
ممنوعیت ورود وسایل الکترونیکی به بخش مسافران و کابین خلبان های هواپیماهای مسافری در 10 فرودگاه از هشت کشور یاد شده در حالی به اجرا گذاشته شده است که دو فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در زمینه ورود مسافران به خاک این کشور، به ترتیب از هفت کشور و شش کشور مسلمان یکی در هشتم بهمن ماه و دیگری در 16 اسفندماه 1395 توسط قضات فدرال واشنگتن پایتخت و چند ایالت آمریکا ملغی اعلام شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала