گزارش و تحلیل

دو ماراتن مسکو – پکن

© Fotolia / Head78دویدن در سحرگاه
دویدن در سحرگاه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونده روسیه امیدوار است 25 جفت کفش برای دو مسکو – پکن کافی باشد.

الکساندر کاپِر دونده روسیه در حال دو ماراتن از پایتخت  روسیه به پکن است. دونده روسیه  حدودا تا 400 کیلومتر را طی کرده است. خبرنگار « اسپوتنیک» در فاصله 10 کیلومتری از نیژنی نوگورود با دونده روسیه تماس گرفت.

الکساندر کاپر اوایل ماه مارس ماراتن  از مسکو  تا پکن را آغاز کرد.  به گفته  دونده روسیه، همفکران در راه به وی می پیوندند  — یا ورزشکاران  حرفه ای و یا دوستداران دو ماراتن.

—  در شهرهای  روسیه که از آنجا عبور می کردم همه استقبال خوبی از من کردند. همه از این ایده  حمایت می کنند و برای  شرکت در این اقدام انسانی « پلی بسوی پکن» ابراز آمادگی می کنند. مردم تا  قسمتی از راه مرا  همراهی می کنند.  اولین 400 کیلومتر برایم  راحت گذشت.  فقط یک جفت کفش ورزشی پاره کردم.  25 جفت کفش  همراهم هست، امیدوارم تا پکن کافی باشد».

الکساندر کاپر برای  این دو بخوبی آماده شده است.  خودروی  مجهز به  یخچال، چراغ گاز و دستشویی و حمام او را همراهی می کند.  یک  تیم بزرگ  از  اپراتور، عکاس،  مدیر پروژه و دیگر افراد دخیل در این پروژه او را همراهی می کنند.  دونده طی روز 35 کیلومتر را پشت سر می گذارد. در اوقات فراغت، در تماس با دیگر ورزشکاران  و  یادگیری زبان چینی است.

الکساندر گفت: « هر روز  10 واژه یاد می گیرم تا وقتی به پکن برسم بتوانم دو سه کلمه با چینی ها حرف بزنم ».

چندی پیش، نشریه « چاینا دیلی»  خبر داد  که « کای مارکوس هونگ» 44 ساله  آلمانی  قصد دارد  دو ماراتن خود را  در مسیر « راه ابریشم» انجام بدهد.  او  ماراتن خود را از هامبورگ آغاز کرده است و  قصد دارد 12000 کیلومتر  بدود  و تا نوامبر به شانگهای برسد.

فورست گامپ این خبر را بدین ترتیب مورد تفسیر قرار داد: «  خوشحالم که ما  از هدف مشترکی برخورداریم.  مطمئن هستم که در راه یکدیگر را ملاقات خواهیم کرد.  من قصد برپایی هیچگونه رکوردی ندارم  و قصد ندارم با او رقابت کنم و یا مسابقه بدهم.  مهم —  نتیجه این سفر است که دلم می خواهد مثبت باشد و  باعث اتحاد  و  نه رقابت شود.  اگر از اینجور آدمها در دنیا هستند، عالی است. خوشحالم که من  تنها نیستم».

الکساندر کاپر  تاجر و سیاح روسیه، در سال 1981 میلادی در « چیتا» ی روسیه متولد شد.  تا قبل از آمدن به مسکو در دادستانی کار می کرد.  عضو انجمن جغرافیای  روسیه است.  اکتبر سال گذشته در  ماراتن حافظ صلح — بیش از 150 کیلومتر  در  محل عملیات جنگی در  دونباس — دوید.  الکساندر کاپر قصد دارد  8000 کیلومتر را پشت سر بگذارد  و طولانی ترین ماراتن  در جهان را  به پایان برساند.  مسیر او از روسیه، مغولستان و چین می گذرد.

 در رژیم « آن — لاین» می توانید  طی 200 روز این ماراتن را تعقیب کنید.  کافیست  سری به سایت: https://москва-пекин.рф/   بزنید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала