واکنش سفارت جمهوری اسلامی ایران در پی حمله نژادپرستان لندن به پناهجوی ایرانی

© REUTERS / Toby MelvilleA worker shelters from the rain as he passes the London Stock Exchange in the City of London at lunchtime
A worker shelters from the rain as he passes the London Stock Exchange in the City of London at lunchtime - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت جمهوری اسلامی ایران درانگلیس با محکوم کردن هرگونه اقدامات نژاد پرستانه، پیگیر روند درمان جوان قربانی حمله در لندن و شناسایی و مجازات عاملان این اقدام غیر انسانی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر- سرکنسول ایران در انگلیس با بیان اینکه سفارت جمهوری اسلامی ایران به محض دریافت خبر حمله نژاد پرستانه به یک تبعه  ایرانی در لندن در تماس با مقامات وزارت امور خارجه انگلیس، پلیس و مقامات محلی از آنان خواست سفارت جمهوری اسلامی ایران را از نیازها و روند درمان وی آگاه کنند گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران پیگیر ماجراست و مقامات انگلیس باید در این باره تلاش کنند تا زمینه برای درمان هر چه سریعتر و بهبود این تبعه ایرانی فراهم شود.

سعید زینتی با تاکید بر اینکه در صورت نیاز به هرگونه کمک برای این قربانی، سفارت جمهوری اسلامی ایران دریغ نخواهد کرد افزود: همزمان کنسولگری کشورمان با مقامات وزارت امورخارجه، پلیس و مقامات محلی انگلیس  برای شناسایی و مجازات عاملان این حمله غیر انسانی در تماس است.

وی از شاهدان ماجرا، خانواده و افرادی که به گونه ای با قربانی این حمله ارتباط داشته اند خواست هر گونه اطلاعات خود را برای کمک به قربانی در اختیار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن قرار دهند.

یک جوان که پناهجوی کرد ایرانی معرفی شده  جمعه شب در محله کرویدن در جنوب لندن هدف حملات وحشیانه و دسته جمعی یک گروه سی نفری از نژاد پرستان قرار گرفت که چند زن نیز در میان آنان بودند.

 بنا به اظهارات شاهدان 10 نفر در حال زدن این جوان بودند که به همراه دو دوستش در ایستگاه منتظر اتوبوس بودند و حدود بیست نفر از این گروه نیز این اقدام وحشیانه را نظاره می کردند.

 مضروب که بیهوش بر زمین افتاده بود پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات ناشی از وارد آمدن ضربات شدید مشت و لگد به سر و صورت و وخیم بودن حال عمومی به بخش مراقبت های ویژه منتقل و بستری شده است.

منابع بیمارستانی اعلام کردند جمجمه  این جوان شکسته و خون نیز در مغز او لخته شده است.

 انتظار می رود با به هوش آمدن مضروب که رکر احمد  17 ساله و کرد ایرانی معرفی شده اطلاعات بیشتری از هویت او و جزئیات حمله به وی بدست آید.

تازه ترین گزارشهای پلیس از ارائه پرونده  پنج  متهم رسمی این حمله به دادگاه حکایت دارد با سنین 17 تا 24 سال که برخی از آنان به قید وثیقه آزاد شدند.

پلیس با بیان اینکه متهمان باید اول ماه مه (11 اردیبهشت) خود را به دادگاه معرفی کنند همچنین اعلام کرد جورج واردل به دلیل وارد کردن صدمات جسمی شدید در بازداشت ماند و جک واردل برادر این متهم نیز به قید ضمانت آزاد شده است.

پلیس گفت: یک گروه پس از انکه از قربانی پرسیدند اهل کجاست و بر انها معلوم شد او یک تبعه خارجی است به او حمله ور شدند.

پلیس انگلیس پس از رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا یا برگزیت ، درباره افزایش حملات نژاد پرستانه و ناشی از تنفر در این کشور هشدار داده است.

نهادهای حقوق بشری نیز با ابراز نگرانی از افزایش حملات نژاد پرستانه و ناشی از نفرت در انگلیس اعلام کردند شمار اینگونه حملات در انگلیس پس از رای به برگزیت با حدود بیست درصد افزایش از 14 هزار فقره به بیش از 16 هزار فقره در سال گذشته رسید.

تیر سال 1392 نیز بیژن ابراهیمی جوان معلول ایرانی در شهر بریستول انگلیس  به دست گروهی از نژاد پرستان که لی جیمز و استفن نورلی سردسته آنان بودند، به شدت مضروب شد و سپس به طرز وحشیانه ای بدن بی جان وی در مقابل دیدگان همسایگانش به آتش کشیده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала