پیام تسلیت سفیر ایران در رابطه با قربانیان انفجار سن پترزبورگ

© Sputnik / Sergei KuznetsovПосол Исламской Республики Иран в Российской Федерации Мехди Санаи
Посол Исламской Республики Иран в Российской Федерации Мехди Санаи - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، مهدی سنایی سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه مراتب تسلیت خود را در رابطه با حادثه ناگوار سن پترزبورگ اعلام کرد.

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه با اشاره به بمب گذاری مترو سن پترزبورگ نوشت: واقعه دیروز در پایتخت شمالی روسیه از جهات مختلف موجب بهت و شگفتی در روسیه شد. مردم این کشور نزدیک به پانزده سال بود که دیگر شاهد تهدید و انفجار جدی نبودند و آرامش و امنیت وجهه غالب وضعیت اجتماعی بود.از سوی دیگر اینگونه تهدیدات در گذشته نیز بیشتر در مسکو یا جنوب روسیه رخ می داد و وقوع عملیات تروریستی در سن پترزبورگ یک پدیده جدید است.

 

Станция петербургского метрополитена Автово - اسپوتنیک ایران
اخبار لحظه به لحظه: انفجار در مترو سن پترزبورگ
وی در ادامه نوشت: این اتفاق در مترو شهر سن پترزبورگ به این دلیل که از جمله شهرهای مورد توجه گردشگران در دنیاست و به جهت وجود رودخانه ها و کانال های آبی، عمیق ترین مترو جهان را دارد بیشتر توجه جهانیان را جلب کرد.
سنایی افزود: حادثه دلخراش مترو سن پترزبورگ نشان داد تهدیدات امنیتی و تروریسم در جهان معاصر حد و مرز نمی شناسد و مبارزه با آن به عزم جدی همه کشورها و به ویژه توجه به علل و عوامل رشد این پدیده نیازمند است.

 

 

سفیر ایران در روسیه در پایان نوشت: کشتن عده ای انسان بی گناه با هر هدفی که صورت گیرد، محکوم و مردود است.این حادثه تلخ را به ملت و دولت و همچنین بازماندگان کشته شادگان این حادثه تسلیت می گویم و امیدوارم روسیه و دیگر کشورهای جهان دیگر هرگز شاهد ریختن خون بی گناهان نباشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала