محمدی: نتیجه حمایتهای غرب می شود حکومت سرکوبگر آل خلیفه

© REUTERS / Hamad I MohammedПротесты в Бахрейне
Протесты в Бахрейне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مقامات منامه برای سرپوش بر مشکلات داخلی و رهایی از باتلاق گرفتار آمده، با برخورداری از حمایت آمریکا و غرب به فرافکنی و اتهام زنی امنیتی علیه ایران می پردازند.

به گزارش اسپوتنیک، هادی محمدی کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص تکرار برخی ادعاهای مقامات بحرینی علیه ایران در ماه های اخیر و علل این قبیل رفتارها در گفتگو با خبرگزاری مهر، اظهار داشت: حاکمان بحرین از ابتدا در یک شرایط انفعالی نسبت به خواسته های طبیعی و حداقلی مردم کشورشان قرار داشتند و این در حالی است که معترضین بحرین همواره با رفتاری مسالمت آمیز در پی بیان حداقل مطالبات بدیهی خودشان بودند.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در تمام این مدت حاکمان بحرین با رفتاری خشونت آمیز و برخوردی امنیتی در مقابل مردم شان ایستادند و در این میان شاهد بودیم که دولت بحرین از تجارب رژیم صهیونیستی و انگلیس در خصوص نحوه فرار کردن از مطالبات مردم استفاده کرد و فضای برخورد با مردم بحرین را به یک فضای قضایی و حقوقی تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه دولت بحرین با استفاده از شیوه های صهیونیستی-انگلیسی سعی کرد تا سرکوب رهبران و مردم معترض بحرین را با کمترین هزینه ممکن انجام دهد، تصریح کرد: علیرغم این اتفاق، جریان معترضین مردم بحرین هر روز گسترده تر می شود و امروز همچنان شاهدیم که حاکمان آل خلیفه در یک حالت انفعال نسبت به برخورد با معترضین کشورشان قرار دارند.

وی ابراز داشت: موسسات بین المللی نسبت به شکنجه و سرکوبی که از سوی حاکمان بحرین علیه مردم و معترضین به کار گرفته می شد انتقاد کردند و حتی خواستار انجام برخی تحقیقات بین المللی در خصوص رفتار و اقدامات دولت بحرین شدند و پس از این مرحله، دولت بحرین راهبرد جدیدی را پیش گرفت و برخورد با رهبران نهضت را در دستور کار خود قرار داد.

فریاد یک صدای بحرینی ها برای حمایت از رهبر انقلاب شان

محمدی ادامه داد: واکنش مردم نسبت به برخوردهای خشن دستگاه حاکمیت با رهبران معترضین و انقلابیون تند بود چرا که آنها نمی توانستند این مساله را بپذیرند که دولت حاکمه از رهبر شیعیان آن کشور یعنی شیخ عیسی قاسم و برخی دیگر از رهبران اصلی نهضت سلب تابعیت کرده و یا حقوق آنها را تضییع می کند و در واکنش به آن مردم بحرین همگی یکصدا عنوان کردند تا پای جان برای نجات شیخ عیسی قاسم به عنوان رهبر شیعیان بحرین ایستاده اند.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: در طی سال های گذشته شاهد این مساله بودیم که جریان الوفاق بحرین با بهره گیری از رهنمودهای شیخ عیسی قاسم همواره به دنبال اجرای روش های مسالمت آمیز جهت دستیابی به مطالبات خودشان بوده اند. این مسیری بوده که همواره شیخ عیسی قاسم به همراهان خودش توصیه می کرده اینگونه رفتار کنند و به نظر ما هم، این حداقل حقوق مدنی مردم می تواند باشد که بدون هیچ گونه اقدام خشونت آمیزی و صرفا از طریق روش های مسالمت آمیز به دنبال تحقق خواسته های خودشان از حاکمیت باشند.

مشارکت اهل سنت و شیعه در صفوف انقلابیون

وی افزود: با همه این تفاسیر دولت بحرین همواره درصدد سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی از طریق اتهام زنی به طرف خارجی به بهانه دخالت در امور داخلی کشورشان بوده و بدنبال مطرح کردن این مساله است که معترضین بحرینی از کشوری خارجی خط دهی می شوند، و تلاش کرده اند از این طریق، جریان معترض مردمی را یک جریان طایفه ای و مذهبی نشان دهند اما این در حالی است که معترضین بحرینی شامل شیعیان و اهل سنت بحرین می شوند.

محمدی با بیان اینکه انگلیسی ها و آمریکایی نمی توانند به راحتی از موقعیت ژئوپلتیکی بحرین و پایگاه های نظامی که در آن کشور دارند صرف نظر کنند، تصریح کرد: این کشورها سعی دارند برای رهایی از باتلاقی که در بحرین گرفتار آن شده اند، اتهامات امنیتی را علیه ایران مطرح و به این ترتیب پرونده های دیگری را برای مشغول نگاه داشتن ایران در منطقه بگشایند، به طور مثال اخیرا از طرف برخی مقامات بحرینی اینگونه مطرح شده بود که ایران مواد منفجره در اختیار معترضین و انقلابیون بحرین قرار داده است در حالی که این قبیل مسایل از اساس بیهوده و بی استدلال است.

سرکوب مردم بحرین نتیجه حمایت غرب از حکومت سرکوب گر آل خلیفه

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: آنگونه که بسیاری از موسسات حقوق بشری آمریکایی مطرح کرده اند سرکوب فجیع مردم بحرین نتیجه سیاست های حمایتی بی شائبه آمریکا و غرب از  حکومت استبدادی بحرین است و به همین دلیل هم است که امروز شاهد رخ دادن جنایت های جنگی در آن کشور هستیم که از مصادیق آن می توان استفاده از سلاح های کشنده و به کارگیری شدید شکنجه علیه انقلابیون و معترضین بحرینی برشمرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: «منامه» برای فرار از این بن بستی که در آن قرار دارد و همچنین سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی خود، در پی فرافکنی و اتهام زنی امنیتی به ایران است و از طرفی هم حامیان غربی این رژیم که به دنبال کاهش نفوذ و قدرت ایران در منطقه هستند در این راستا از اقدامات بحرین حمایت می کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала