گزارش و تحلیل

سن پترزبورگ، نماد پیروزی روسیه در مبارزه با تروریسم خواهد شد

© Sputnik / Anatoli Medved /  مراجعه به بانک تصاویر سن پترزبورگ، نماد پیروزی روسیه در مبارزه با تروریسم خواهد شد
سن پترزبورگ، نماد پیروزی روسیه در مبارزه با تروریسم خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهر دلربای مقاومت این روزها باز هم سر زبان ها افتاده اما اینبار در خط مبارزه با تروریسم، شاید خواست الهی بوده که سن پترزبورگ به نماد مبارزه با تروریسم در جهان هم تبدل شود.

گو اینکه شهرت سن بترزبورگ به زیبایی آن می باشد اما بصورت تاریخی این شهر نماد مقاومت بر علیه نازی ها بوده و شروع شکست و نابودی نازی ها و پایان جنگ جهانی دوم و در نهایت نجات جهان با مقاومت روس ها در این شهر و پیروزی آنها بر لشکر آلمان نازی کلید خورد، به همین دلیل این شهر به صورت تاریخی به شهر مقاومت نیز شهرت دارد.
هنوز تحقیقات برای یافتن عامل یا عوامل انفجار تروریستی در متروی شهر سن پترزبورگ ادامه دارد. شاید تا قبل از انتشار این مقاله نیز عامل و یا عوامل این عمل تروریستی بازداشت شوند، اما نیاز نیست که یک کارشناس خبره باشید و یا اینکه تحقیق گر نظامی باشید تا متوجه شوید که این یک عمل تروریستی بوده.
بدیهی است آنهایی که پشت پرده انجام چنین عمل تروریستی بودند تلاش داشتند روسیه را تهدید کنند و رهبران این کشور را از ادامه راه مبارزه با تروریسم خود باز دارند.
اگر فرد دیگری جز پرزیدنت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بود شاید ، وباز هم تکرار می کنم شاید، از تروریست ها می ترسید و عقب نشینی می کرد اما با توجه به شناختی که همه از شخصیت آقای پوتین دارند ایشان نه فقط عقب نشینی نخواهد کرد بلکه تلاش های خود برای نابودی تروریست ها را دو چندان خواهد نمود و افتخار دیگری را به نام سن پترزبورگ در تاریخ ثبت خواهد کرد، "نماد رهایی جهان از تروریسم".
همین عمل تروریستی نشان می دهد که خط و مشی روسیه برای مبارزه با تروریسم دور از مرز های روسیه کاملا صحیح بوده و اگر بنا بود روسیه اجازه دهد تروریست ها به راحتی در جای دیگری از جهان قدرت بگیرند و به تحرکات خود در روسیه بپردازد این روزها باید شاهد ده ها عمل تروریستی در جای جای روسیه می بودیم.
بصورت تاریخی مردمان روسیه نشان داده اند که مقاومت در خونشان است و به هیچ وجه در مقابل تهدید و ارعاب سر خم نخواهند کرد، اگر باور ندارید یک دور تاریخ این کشور را مرور کنید نمیخواهد خیلی دور بروید همین چند دهه پیش را نگاه کنید.
به نظر می رسد اینبار هم تروریست ها به کاهدان زده اند.
قطعا تروریست های بزدلی که به مردمان بی دفاع حمله می کنند پاسخ روسیه را در خانه خود دریافت خواهند نمود، اما مساله ای که اینجا مطرح است این می باشد که چه کسانی و یا چه کشورهایی پشت این عمل تروریستی بوده اند، چون مهم تر از پاسخ به تروریست ها پاسخ دندان شکن به حامیان آنها می باشد.
عموما تروریست های مجری عملیات افراد نادانی هستند که کارهای کثیف بزرگ تر ها را انجام می دهند.
نیاز نیست نام کشور و یا کشورهایی را ببرم که حامی گروه های تروریستی مخالف روسیه می باشند چون برای همه مشخص است چه کشورهایی از گروه های تروریستی در چچن حمایت می کردند و آنها را هم از نظر مالی و هم از نظر ایدئولوژی تغذیه می کردند و اینکه همان کشورها امروزه حامل داعش و جبهه النصره و دیگر گروه ها تروریستی بین المللی هستند، می باشند.
این روزها این کشورها خیلی ناراحت هستند که چرا تروریست ها در سوریه در حال شکست خوردن می باشند. همچنین ناراحت هستند که چرا نفوذ و قدرت روسیه در جهان در حال افزایش است. بدیهی است که به همین دلیل اینان تلاش می کنند پیغامی برای روسیه ارسال کنند.
اما اینان نباید باور کنند که شیشه های کاخ های شیشه ای آنها نشکن است ، سنگ هایی را که می اندازند در نهایت منجر به شکستن و فروپاشی کاخ های آنها خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала