بی اعتمادی ایران به پذیرفتن رهبری ائتلاف عربستان ادامه دارد

© Fotolia / Borna Mirahmadianبی اعتمادی ایران به پذیرفتن رهبری ائتلاف عربستان ادامه دارد
بی اعتمادی ایران به پذیرفتن رهبری ائتلاف عربستان ادامه دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با اینکه مقامات اسلام‌آباد بارها قبل از پذیرفتن رهبری ائتلاف عربستان با مقامات تهران ارتباط برقرار کرده‌اند اما بی‌اعتمادی در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، ایران به صورت رسمی بی‌اعتمادی خود نسبت به پذیرفته شدن رهبری ائتلاف نظامی عربستان توسط راحیل شریف فرمانده سابق ارتش پاکستان را اعلام کرد.

سفیر ایران در پاکستان گفت: با اینکه مقامات اسلام‌آباد بارها قبل از پذیرفتن رهبری ائتلاف عربستان با مقامات تهران ارتباط برقرار کرده‌اند اما بی‌اعتمادی در این زمینه ادامه دارد.

وی افزود: ایران نمی‌تواند به ائتلاف نظامی عربستان بپیوندد و همین موضوع برای اثبات بی‌اعتمادی تهران نسبت به تشکیل چنین ائتلافی کافی است.

مهدی هنردوست تأکید کرد: البته پیشنهادی برای پیوستن ایران به ائتلاف نظامی عربستان مطرح نشده اما اگر هم چنین موضوعی مطرح شود قابل پذیرش نیست.

در نوامبر سال 2016 بعد از بازنشسته شدن «راحیل شریف» فرمانده سابق ارتش پاکستان موضوع رهبری ائتلاف نظامی عربستان توسط وی در رسانه‌ها مطرح شد.

گرچه در ابتدا خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان با تردید این موضوع را مطرح کرد اما سرانجام سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد راحیل شریف با موافقت دولت و ارتش فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان را پذیرفته است.

برخی احزاب سیاسی پاکستان از جمله حزب تحریک انصاف به شدت با پذیرفته شدن ائتلاف نظامی عربستان توسط راحیل شریف مخالفت کردند و این موضوع بارها در مجلس ملی این کشور مطرح شد.

با اینکه درگیری بین موافقان و مخالفان پذیرفته شدن فرماندهی ائتلاف عربستان توسط راحیل شریف ادامه داشت اما در نهایت وی به صورت رسمی این مسئولیت را پذیرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала