محقق نظامی: تشنجات در دریای سیاه افزایش می‌یابد

© Sputnik / Vasiliy Batanovمحقق نظامی: تشنجات در دریای سیاه افزایش می‌یابد
محقق نظامی: تشنجات در دریای سیاه افزایش می‌یابد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناخدا یک ویاچسلاو تروخاچوف، رئیس بخش خبری ناوگان دریای سیاه روسیه روز چهارشنبه در جمعی روزنامه نگاران گفت که کشتی‌های موشک انداز و ناوچه های ناوگان دریای سیاه به تعلیمات دست زده و به هدف‌های دریایی و هوایی تیراندازی می‌کنند.

وی توضیحا گفت که ناویان در جریان این رزمایش «آمادگی خود را برای انجام وظیفه در دریا در کشتی منفرد ثابت می‌کنند و خدمه ها هم اینک ایجاد لنگرگاهی در فضای باز و فاقد حمایت را تمرین کرده و تعلیمات دفع حمله هوایی دشمن فرضی را انجام دادند».

در یک زمان تمرینات رزمی را هواناو موشکی «ساموم»، ناوچه موشک انداز «میراژ» و قایق موشک انداز «ار-239 » انجام می دهند.

بنا به طرح تعلیمات، ناوچه ها موشک های پدافند هوایی و توپخانه ای را بر هدف‌ها آتشباری کردند. در چند مورد از بمب افکن های جبهه ای سوخو — 24 ام» و هواپیما های آب نشین «به — 12 » متعلق به نیروی هوایی ناوگان دریای سیاه استفاده شد.

کنستانتین سیوکوف، عضو وابسته آکادمی علوم موشکی و توپخانه ای روسیه در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک اشاره کرد که روسیه اصلاً نمی‌تواند به تقویت حضور ناتو در این منطقه واکنش نشان ندهد. او چنین گفت:

«توضیح این برگزاری این رزمایش در حوزه دریای سیاه این است که در این منطقه تنش‌ها دارند افزایش می یابند. ناتو در تنگه های این حوزه و در دریای سیاه به شدت عمل می‌کند و ناتو در دریای سیاه بطور منظم رزمایش انجام می‌دهد و در اراضی رومانی و بلغارستان پدافند های موشکی خود را مستقر می‌کند که جنبه ضربتی دارند. همه این‌ها نگرانی رهبری ما را بر می انگیزد».

این مقام نظامی بعید ندانسته که کشور های ناتویی می‌توانند اختلافات محدود با روسیه را راه بیاندازند و روسیه باید در این صورت بنیه رزمی خود را نشان دهد. سیوکوف گفت:

در این اوضاع و احوال که روسیه دارای پوتانسیل هسته ای مقتدر است و آمریکا و ناتو نمی‌توانند آنرا خنثی کنند آن‌ها به اختلاف نظامی مستقیم با روسیه تن در نخواهند داد. آن‌ها به خودکشی دست نخواهند زد. ولی آن‌ها می‌توانند در برخی مناطق اختلاف‌های محدود بدون کاربرد سلاح هسته ای را به سهولت راه بیاندازند. مخصوصاً برای جلوگیری از وقوع این اختلاف‌ها نیروهای مسلح ما آمادگی رزمی خود را نشان می دهند».

این محقق نظامی تأکید کرد که حالا حوزه دریای سیاه به منبع اختلاف‌های بالقوه بدل شد. سیوکوف در پایان اظهار داشت:

«این وضعیت تعجب‌آور نیست زیرا اختلاف در اوکراین حل نشده، راستای جنوب غربی کوتاه ترین راستا برای ایراد ضربه به همه واحد های روسیه است. در نزدیکی آن گرجستان قرار دارد. این کشور دارای احتلاف های ارضی حل نشده با آبخازیا و استیای جنوبی است و در نزدیکی آن‌ها قره باغ کوهستانی و سوریه در حال جنگ قرار دارند. یعنی اینکه این منطقه آبستن تشنجات فوق‌العاده بالا است».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала