تاثیر شگفت انگیز ماری جوانا بر بیمار پارکینسون (ویدیو)

© Fotolia / danr13Ходунки для пожилых
Ходунки для пожилых - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تاثیر مثبت و باورنکردنی ماری جوانا بر بیمار پارکینسون شگفتی بسیاری را برانگیخت.

کلیپی در شبکه های اجتماعی مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفته است که در آن فردی که از نوعی بیماری پارکینسون رنج می برد را پیش و پس از مصرف ماده ای که گفته می شود ماریجوانا است، نشان می دهد. با این که صحت واقعیت این موضوع تائید نشده است ولی تاثیر مثبت در حال این شخص مشاهده می شود و این ویدیو به سرعت در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود.
یادآور می شویم که بیماری پارکینسون یک نوع بیماری عصبی است که اغلب همراه با لرزش در وضعیت استراحت می باشد که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می‌شود. شیوع پارکینسون در تمام مناطق دنیا نسبتا یکسان است یعنی درصد شیوع بیماری با تغییر در منطقه خیلی فرق نمی‌کند و اغلب این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های ترشح کننده ماده‌ای به نام دوپامین که یک انتقال دهنده عصبی می باشد، رخ می‌دهد. گفته می شود افزایش نسبت استیل کولین به دوپامین در غده‌های قاعده‌ای مغز موجب علائم تومور، سفتی عضلات و کندی حرکات می‌شود.

این بیماری همراه با ارتعاش و لرزش دست و پا در حالت استراحت، کندی حرکات، سختی و خشک شدن دست و پا و بدن و نداشتن تعادل است و این چهار علامت اصلی این بیماری است.
در کلیپی که در سایت اشتراک ویدیوی یوتیوب منتشر شده است گفته می شود که اثرات مثبت ماری جوانا بصورت واضح قابل رویت است.

همانطور که در این کلیپ نشان داده می شود شخص مسنی که از بیماری پارکینسون رنج می برد حرکات آهسته به همراه لرزش دارد. در ادامه گفته می شود که او پس از مصرف ماری جوانا برای نخستین بار کاملا آرام می شود و حرکات آهسته و لرزش او از بین می رود. همچنین صدای او قبل از مصرف ماری جوانا همراه با لرزش بسیاری بود که پس از مصرف آن کاملا یکنواخت شد. ولی صحنه ای از این که او این ماده مخدر را مصرف کرده است نشان داده نمی شود.
بسیاری از کاربران نسبت به این کلیپ واکنش نشان دادند. بعضی از کاربران اثرات مثبت ماری جوانا بر غلبه بر بیماری پارکینسون را مقطع و محدود به دفعات نخستین می دانند. عده ای از کاربران معتقدند ماری جوانا نوعی درمان دارویی است، مثلا ماری‌جوانا در برخی کشورهای دنیا به‌ عنوان یک درمان گیاهی با تجویز پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرد که به‌عنوان ماری‌جوانای طبی از آن یاد می‌شود و در برخی این کشورها مصرف آن قانونی است.
کاربران بسیاری نیز عقیده دارند ماری جوانا یک ماده مخدر است و نباید با انتشار کلیپ های این چنینی، آن را تبلیغ کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала