رژیم غذایی شکلات: 7 فایده شکلات

© Flickr / Shari's Berriesرژیم غذایی شکلات: 7 فایده شکلات
رژیم غذایی شکلات: 7 فایده شکلات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری از ما هیچ دلیل الزام کننده ای برای خوردن شکلات لازم نداریم، زیرا خوردن شکلات به تنهایی یکی از بهترین و لذیذ ترین لذت های دنیا محسوب می گردد. طعم فوق العاده شکلات ذوب شده در دهان، در هر صورت خلق و خوی شما را بهتر می کند.

به گزارش اسپوتنیک، خوردن شکلات برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد. ما به شما رژیم غذایی شکلات را پیشنهاد می کنیم. رژیم غذایی شکلات؟ چرا که نه! در این مقاله، هفت دلیل قانع کننده برای خوردن روزانه شکلات به شما توصیه می گردد. از این پس با خوردن چند برش شکلات در طول روز، دیگر دچار عذاب وجدان نخواهید شد.

1 — پوست زیبا

شکلات سرشار از آنتی اکسیدان است، در نتیجه مصرف شکلات در حد متوسط ​​ پوستی صاف تر، مرطوب تر و مقاوم در برابر اشعه UV را برای شما به ارمغان می آورد. بر اساس تحقیقات دانشمندان، مصرف منظم کاکائو به مدت 12 هفته به صورت مرتبط باعث می گردد 25٪ آب از دست رفته پوست صورت شما، بازگردد.

 با توجه به مطالعات دانشمندان بریتانیایی، کاکائو باعث تحریک گردش خون می گرد، سطح خون در مویرگهای کوچک در لایه های بالایی پوست بیشتر می گردد، در نتیجه پوست شما در برابر اشعه آفتاب مقاومت تر عمل می نماید.

2 — دندان های قوی

آیا از کودکی شما را از خوردن شکلات محروم نموده اند؟ این حرف در صورت مصرف آبنبات و شکلات در حجم زیاد درست است. اما این مورد در خصوص شکلات تلخ چندان صدق نمی کند. بر طبق مطالعات دانشمندان، دانه های کاکائو حاوی ترکیبات ضد باکتری است که مانع از تشکیل پلاک و بیوفیلم یا باکتری ها عامل پوسیدگی دندان می گردد.

3 — کاهش اشتها

کاکائو سرشار از فیبر و پروتئین است، یک برش متوسط شکلات شامل حدود 4 گرم فیبر و 8.9 گرم پروتئین است.

به گفته دانشمندان تغذیه در هلند، حتی استنشاق عطر شکلات تیره (با ترکیب کاکائو 85 درصد) سطح اشتهای شما را به میزان دو برابر کاهش می دهد.

4 — قلب سالم

البته، شکلات حاوی کره کاکائو، سرشار از چربی های اشباع شده و در نتیجه مضر است. اما شکلاتی که در ترکیب آن از روغن نارگیل استفاده شده  برای قلب شما مفید است. یک سوم از چربی در کره کاکائو — اسید استئاریک نام دارد، که به طور خودکار در کبد به چربی اشباع نشده اسید اولئیک سالم تبدیل می گردد. اسید اولئیک به طور موثر باعث کاهش سطح کلسترول "بد" (LDL)، افزایش کلسترول "خوب" (HDL) در بدن می گردد.

5 — افزایش تمرکز

شکلات باعث بهبود گردش خون در مغز می گردد. این ویژگی به نوبه خود می تواند توانایی شما را برای تمرکز افزایش دهد. به گفته دانشمندان، به دلیل تأثیر فلاونوئیدهای موجود در کاکائو، سرعت جریان خون در مغز  کودکان و بزرگسالان افزایش می یابد که این امر به نوبه خود باعث افزایش تمرکز می گردد.

6 — کاهش اضطراب

کورتیزول — هورمون استرس نام دارد که افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی را با خود به همراه دارد. اما بر اساس یک مطالعه در سال 2009، افرادی که روزانه حدود 40 گرم شکلات تیره مصرف می کنند، با کاهش سطح کورتیزول یا هورمون استرس در بدن مواجه می گردند.

7 — افزایش انرژی برای ورزش  

خوردن شکلات تیره برای تامین انرژی انجام حرکات ورزشی بسیار توصیه می گردد. آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو، باعث افزایش جذب مواد غذایی توسط عضلات و افزایش انرژی می گردد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала