گزارش و تحلیل

فعالیت سازمان سیا

© AFP 2023 / Philippe Huguenجولیان آسانژ بنیان گذار ویکیلیکس
جولیان آسانژ بنیان گذار  ویکیلیکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حکایت آسانژ در باره « سیا» طولانی خواهد بود.

جولیان آسانژ،  بنیان گذار  سایت « ویکیلیکس»  به سایت های گوگل، میکروسافت، اپل و دیگر شرکت های « آی. تی» قول داد  اطلاعات در باره روشهایی  که در  سازمان « سیا» آمریکا مورد استفاده قرار می گیرند را در اختیار آن ها بگذارد.  منظور برنامه ها و ویروس های خاصی است  که سرویس ویژه برای  هک کامپیوترها  و گوشی ها  و تلویزیون ها از آن ها استفاده می کند.

 به عقیده  اولگ دِمیدوف  مشاور  مرکز « پیر» روسیه، آسانژ  می تواند از اطلاعات منحصربفردی برخوردار باشد  و حتی از کد کامپیوتری برنامه هایی که در « سیا» مورد استفاده قرار می گیرند. این اطلاعات برای  شرکت های « آی. تی» فوق العاده جالب خواهند بود.

اولگ دِمیدوف در مصاحبه با « اسپوتنیک» در این خصوص گفت: شرکت های مذکور دردریافت اطلاعاتی ذینفع هستند که به درک آسیب پذیری برنامه های مورد استفاده « سیا» کمک کند.  زیرا بخش اعظم  اطلاعات — توضیحات نسبی هستند  و بر اساس  اصول عمومی  بنا شده اند و اینکه  وسیله استفاده از این آسیب پذیری طراحی شده است.  اما هیچکس نمی داند این ابزار چگونه کار می کنند.  برای  رفع « آسیب پذیری» باید وسیله  استفاده از آن  قابل تصور باشد.  باید در سطح « کد» با آن آشنا شد.  از اینرو، آری، این اطلاعات برای شرکت های « آی. تی» جالب خواهند بود».

اما  آسانژ  به یک شرط  این اطلاعات را با شرکت های مذکور درمیان خواهد گذاشت و آن اینکه به مدت سه ماه « راه گریز» های کشف شده باز بمانند.  این شرط باعث تعجب بسیاری از  کارشناسان شد. زیرا در تضاد با  تجربیات قبلی است.

—  تجربه  عمومی گویای آن است که هر چه سریعتر  اطلاعات در اختیار تولیدکنندگان گذاشته شود.  هرازگاهی حتی قبل از  اعلام این خبر.  این کار به منظور « بستن تمام نقاط آسیب پذیر» انجام می شود. بعد می توان  از  نشت اطلاعات صحبت کرد — ما از  وسایل استفاده از « آسیب پذیری»  و غیره مطلع شده بودیم. چرا آسانژ  خواهان باز ماندن « راه گریز» است؟ راستش را بخواهید دلیلی برای این کار  آسانژ به فکر من هم نمی رسد».

در عین حال،  شرکت های « آی تی» برای همکاری با جولیان آسانژ آماده نیستند.  قبلا گزارش شده بود که در دره « سیلیکون»  اعلام کردند محرمانه بودن اسناد  به معنای آن است  که حتی آشنایی سطحی با آن ها بدون اجازه  مقامات آمریکا غیرقانونی خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала