آپشن های نان سنگک در مشهد (عکس)

© Sputnik / Asatur YesayantsЛаваш
Лаваш - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از نانوائی های شهر مشهد خلاقیت خود را با تولید نان های مختلف سنگک نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، تصویری از تبلیغ منحصربفر از انواع نان های سنگک که در فضای مجازی با نام "آپشن های نان سنگک" معروف شده است، به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است. سنگک از آن دسته از نان هایی است که در ایران روی سنگ ریزه‌های داغ در تنور می‌پزند. سنگک به معنای سنگ ریزه و از سنگ+ ک (ک تصغیر) سنگ کوچک تشکیل شده است. سنگک نانی است که به نظر می رسد فقط در ایران رایج است بنابراین می‌توان آن را به نوعی نان ملی ایران نامید. نان سنگک در قدیم، نان طبقه اشراف و یا نظامیان بوده است و سنگکی‌ها نانوایی‌های فصلی بوده‌اند و بیشتر در زمستان و ماه رمضان پخت می‌کرده‌اند.
امروزه نان سنگک به یکی از نان های پرطرفدار در ایران تبدیل شده است زیرا هم طعم آن بسیار دلپذیر است و هم هضم آن بسیار آسان می باشد. دو گونه رایج این نان نان سنگک با کنجد و بدون کنجد است اما نانوائی در شهر مشهد با ابتکار خود اقدام به تولید انواع مختلفی از این نان کرده است.
این نانوایی علاوه بر تولید نان سنگک معمولی، نان سنگک سبوسدار، سنگک کنجدی معمولی و سنگک کنجدی سبوسدار نیز تولید می کند.
تیپ 5 تولید نان سنگک این نانوایی، نان سنگک کنجدی ویژه می باشد و نان سنگک کنجدی سبوس دار ویژه نیز در اقلام تولید این نانوایی است. تولید نان سنگک سبزی دار نیز از خلاقیت های ویژه این نانوایی بخصوص است. قسمت جالب دیگر این نانوایی داشتن گزینه فول آپشن می باشد که به معنای مخلوطی از تمام تولیدات این نانوایی است. ابتکار این نانوایی برای کاربران بسیاری جالب واقع شده است و بسیاری خواهان امتحان کردن تولیدات نان سنگک این نانوایی هستند.
تصاویر مربوط به این نانوایی و آپشن های منحصر بفردی که ارائه می شود، توسط کاربران بسیاری در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

یکی از کاربران معتقد است که حتما باید تولیدات این نانوایی را امتحان کرد. کاربر دیگری نیز با نگاه طنز و طعنه آمیز می نویسد:"مگه پژو 206ه؟"
در کل اکثر کاربران ایرانی نسیت به این اقدام خلاقانه واکنش مثبت نشان داده و کار این نانوایی خلاق را تحسین کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала