گزارش و تحلیل

دلایل رشد مبادلات کالا بین ایران و روسیه چیست؟

© Fotolia / Kadmyدلایل رشد مبادلات کالا بین ایران و روسیه چیست؟
دلایل رشد مبادلات کالا بین ایران و روسیه چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تبادل کالا بین روسیه و ایران در ژانویه سال 2017 در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته دوبرابرشده و به 155 میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ماشین آلات و فن آوری از روسیه رشد هفت برابری داشته است. وزارت توسعه اقتصادی روسیه در این خصوص به اسپوتنیک اطلاع داد.
در این اطلاعیه آمده است: " در ژانویه سال 2017 حجم مبادلات ایران و روسیه در مقایسه با ژانویه سال 2016 ، 98 درصد بیشتر شده و به 155.1 میلیون دلار رسیده است. در ضمن صادرت روسیه 2.7 برابر رشد داشته و 117.7 میلیون دلار و واردات از ایران 6.3 درصد و 37.3 میلیون دلار بوده است."
بهرام امیراحمدیان، کارشناس مسائل جغرافی سیاسی ، مسائل کشورهای آسیای میانه و قفقاز، استاد بخش مطالعات جهان دانشگاه تهران، نماینده سابق انجمن دوستی ایران و روسیه معتقد است که چنین آماری برای صادرات گواه آن است که ایران کاملا برای شرکت های روسی باز است. وی در مصاحبه ای با اسپوتنیک گفت:

 
این کارشناس ایرانی خاطر نشان کرد که چنین شاخص هایی به واسطه ی کار مشترک هماهنگ و مناسب برای تسهیل برخی موانع تجاری بدست آمده است. و مهم تراز همه به خاطر کاهش عوارض گمرکی برای کالاهای صادراتی از ایران توسط طرف روسی است. بهرام امیراحمدیان ادامه میدهد:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала