شغل آرمانی اکثریت روس ها برای فرزندانشان "پزشکی" و "خدمات نظامی" است

© Host photo agency /  مراجعه به بانک تصاویر شغل آرمانی اکثریت روس ها برای فرزندانشان "پزشکی" و "خدمات نظامی" است
شغل آرمانی اکثریت روس ها برای فرزندانشان پزشکی و خدمات نظامی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک بر اساس نظر سنجی های انجام شده، اکثریت روس ها دوست دارند تا فرزندانشان در آینده در یکی از حرفه های پزشکی (35٪ درصد در سال 2017، 12٪ در سال 2005) مشغول به کار گردند. مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه اقدام به برگزاری این نظر سنجی از اقشار مختلف روسیه نموده است.

با توجه به نتایج بدست آمده از این تحقیق، 13 درصد از روس ها طرفدار شغل های نظامی (در مقایسه با 6 درصد در سال 2012 و 4 درصد در سال 2005) هستند.

پنج شغل دیگر مورد علاقه روس ها برای فرزندان خود به ترتیب شامل: شغل های مربوط به امور حقوقی (11 درصد)، آموزش و پرورش (10 درصد در سال 2017 در مقابل 4 درصد در سال 2012) است.

رشته های مهندسی، در مقایسه با سال 2005 از محبوبیت بالاتری برخورد دار (9 درصد در سال 2017 در مقابل 4 درصد) گردیده اند،  از سوی دیگر رشته های ورزشی (7 درصد در مقابل 1 درصد) و خدمات امنیتی و پلیس، ساخت و ساز (5 درصد در مقابل 0 درصد) در فهرست بعدی علاقه مندی روس ها قرار دارند.

در سال 2005، والدین تقریبا" به میزان 7 درصد تمایل داشته اند فرزندانشان در حرفه تجارت مشغول به کار شوند، اما امسال تنها 2 درصد از روس ها با این شغل موافق هستند.

رشته هایی چون امور کشاورزی، خلبانی / فضانوردی، مترجمی / زبان شناسی تنها به میزان (2 درصد) برای والدین روس جذاب هستند. از سوی دیگر رشته های روزنامه نگاری، روانشناسی، موسیقی، معماری، بانکداری، کار در خدمات دولتی، یا کار در صنعت نفت و گاز حداقل ترین میزان محبوبیت (1 درصد) برخوردار هستند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала