اظهار نظر کاربران شبکه های مجازی در خصوص بازی ایران و چین

© Fotolia / steevy84توپ فوتبال روی چمن
توپ فوتبال روی چمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری از کاربران چینی اعلام کردند که شکست تیم ملی فوتبال این کشور برابر ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، نشان دهنده فاصله زیاد فوتبال چین با قدرت های برتر آسیا بویژه ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- دیدار دو تیم ملی فوتبال ایران و چین روز گذشته (سه شنبه) با برتری یک بر صفر تیم ایران در ورزشگاه آزادی تهران به پایان رسید تا امیدهای چین برای حضور در روسیه کمرنگ شود.

با شکست تیم ملی فوتبال چین، امروز (چهارشنبه) علاوه بر رسانه های این کشور بسیاری از کاربران شبکه های مجازی نیز به اظهار نظر در خصوص این بازی پرداختند و از کسب نتیجه بدست آمده ابراز ناراحتی کردند.

آنان اعلام کردند که شکست تیم ملی فوتبال این کشور در برابر تیم ایران امیدهای پکن را برای صعود به جام جهانی روسیه به یاس تبدیل کرده است.

کاربران چینی همچنین این نتیجه را برای خود و دیگر دوستداران فوتبال این کشور بسیار تلخ دانسته و تاکید کردند که فاصله زیادی میان چین و قدرت های برتر آسیا از جمله ایران در رشته فوتبال وجود دارد.

«آلکس وانگ» از کاربران تارنمای «سینا» در این باره می گوید؛ تیم ملی فوتبال چین در ابتدای نیمه دوم در برابر ایران دچار بدشانسی شد و با دریافت گل زودهنگام، تا آخر بازی شرایط سختی را پشت سرگذاشت.

او البته از کارکرد تیم ملی فوتبال کشورش در بازی مقابل ایران ابراز خرسندی کرد اما گفت که من و همه هواداران فوتبال می خواهیم فوتبالیست های چین بازی به بازی بهتر شوند.

تارنمای «یی سی» چین نیز روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: شکست در برابر ایران برای چینی ها بسیار سنگین بود و میان آنها با جام جهانی فاصله انداخت اما فوتبال دوستان هنوز آرامش خود را حفظ کرده اند.

بسیاری از کاربران چینی هم از «جیان جی پنگ» مدافع چپ تیم ملی که به مهدی طارمی فرصت داد تا با شوت خود دروازه چین را از نزدیک باز کند، انتقاد کرده اند.

«ویبو»، یکی دیگر از تارنماهایی است که کاربران آن امروز بیشتر مطالب خود را به بازی تیم ملی فوتبال ایران و چین اختصاص داده بودند و بیشتر مطالب منتشر شده در آن به این بازی حساس اختصاص داشت.

یکی از هواداران فوتبال چین در این تارنما نوشت: شکست یک بر صفر روز گذشته برابر ایران در ورزشگاه آزادی تهران ما را از حضور در جام جهانی 2018 روسیه دور کرد اما به نظر می رسد تیم ملی تحت کنترل و نظارت مارچلو لیپی ایتالیایی شرایط بهتری در آینده خواهد داشت.

این وبسایت معروف چین اقدام مسئولان ایران در رایگان کردن ورزشگاه آزادی برای این مسابقه را ترفندی بسیار خوب دانست که باعث افزایش روحیه بازیکنان ایرانی شد.

او همچنین به حضور یکصد هزار تماشاگر در برابر تعداد اندک تماشاگر چینی در این بازی اشاره کرد که باعث شد جو سنگینی در طول بازی بر بازیکنان تیم چین حاکم شود و آنان نتوانند به خوبی فرامین سرمربی خود را در زمین اجرا کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала