گزارش و تحلیل

ترس از پرواز

© Sputnik / Alexandr Kryazhevترس از پرواز
ترس از پرواز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک سوم اهالی روسیه از پرواز می ترسند.

یک سوم  ساکنان روسیه دچار ترس از پرواز — « طاعون قرن 21» — شده اند.  اما بخشی از آنها قصد ندارند  از مسافرت  به خارج از کشور دست بردارند.  مطابق با اطلاعات راه آهن روسیه،  تعداد مسافرانی  که با استفاده از قطار به خارج از کشور سفر می کنند در سال 2016 میلادی  به میزان 8 و نیم درصد افزایش داشت.  به گفته متخصصان سایت OneTwoTripاغلب آن مسافران روسیه که از پرواز می ترسند با قطار به کشورهای آلمان، فنلاند و چک سفر می کنند.

رومان بابیلِف  عضو شورای اجتماعی  وابسته به  « روس توریسم»  برای « ایزوستیا» تعریف کرد  که حدود 1 درصد  اهالی روسیه  (حدود  1 میلیون و 500 هزار نفر)  با قطار به خارج از کشور سفر می کنند.  بعضی از توریست ها از پرواز واهمه دارند ، از اینرو قطار را برای  سفر انتخاب می کنند.

 متخصصان سایت مذکور  به بررسی  مسیر  سفر مسافران  پرداختند و گفتند که  اکثر مسافران  بلیط های سفر به آلمان و فنلاند و چک را خریداری می کنند.

آرکادی گینِس مدیر  توسعه سایت رزرو بلیط — OneTwoTrip —  در مصاحبه با رادیو « اسپوتنیک» گفت: «  اگر در رابطه با کشورهای اروپایی صحبت شود ، اکثر بلیط های سفر با قطار  در مسیرهای:  مسکو — برلین، مسکو — هلسینکی، مسکو — پراگ — خریداری می شوند.  همچنین سفر با قطار از مسکو و یا سنت پطربورگ  به تالین و ریگا   محبوب است».

قطار « استریژ»  که دسامبر سال 2016 میلادی  راه اندازی شد مسیر مسکو — برلین  را طی 20 ساعت طی می کند.  این قطار در  اسمولنسک، اورشه،  مینسک،  برست،  تِرِسپل،  ورشو، پوزنانی و فرانکفورت  کنار  اودر، توقف می کند.  طی اولین ماه راه اندازی این خط راه آهن،  2800  نفر از طریق این مسیر مسافرت کردند.

هم اکنون  اهالی روسیه می توانند  بدون تغییر قطار  به 11 کشور  اروپا و آسیا سفر کنند —  آلمان، فرانسه، چک، فنلاند، لهستان، اطریش، موناکو، ایتالیا، چین ، مغولستان و  کره شمالی.

 اغلب توریست ها این نوع وسیله نقلیه را به دلیل ترس از پرواز انتخاب می کنند.  به گفته  آلکسی گِرواش،  روانشناس  مرکز  درمان ترس از پرواز  حدود 30 درصد  اهالی روسیه از این مشکل رنج می برند.  یک نفر از هر چهار مسافر  در زمان پرواز احساس ناراحتی می کند.

متخصص روس روند پیشرفت ترس از پرواز را برای « اسپوتنیک» تعریف کرده گفت: « ابتدا شخصی که از پرواز می ترسد، یک گیلاس نوشابه الکلی قبل از پرواز می نوشد  و بعد دو تا.  در زمان پرواز مقدار مصرف نوشابه الکلی بیشتر می شود. مسافر به خود می گوید که فقط با یک شرکت هواپیمایی  و فقط در مسیرهایی پرواز خواهد کرد که بیش از 4 ساعت نباشد.  در صورت امکان استفاده از وسایل نقلیه دیگر، چنین مسافری  از هواپیما استفاده نخواهد کرد.  پس از مدتی او تصمیم می گیرد، اصلا پرواز نکند — هرگز و تحت هیچگونه شرایطی».

شخص نمی تواند مستقلانه بر این ترس فائق آید.

آلکسی گِرواش  روانشناس در ادامه گفت: «  درمان می تواند تا 98 درصد این مشکل را رفع کند.  فقط 2 درصد افراد  به دلیل  اختلالات روانی  و نه روحی  نمی توانند پرواز کنند».

درمان از روش موثر و غیر فعالی  تشکیل شده است.  طی دو تا پنج روز  شخص همراه  روانشناس در  شبیه سازها تمرین می کند.  سپس بطور مستقل  سعی می کند بر ترس خود فائق آید: مسافر با نشستن در هواپیما، از روش خاص تنفس  و یا روش دیگری که او را از ترس خلاص کند استفاده خواهد کرد.  تعداد اینگونه پروازها می تواند 3 و یا 23 پرواز باشد که برای هر یک از افراد متفاوت خواهد بود.

متخصصان معتقدند که ترس از پرواز نه فقط ترس از مرگ است (  همه از مرگ می ترسند)  بلکه بیشتر  از  دست دادن کنترل بر موقعیت است.  این  ترس بیشتر گریبانگیر افرادی می شود که  عادت کرده اند در زندگی  خود همه چیز را تحت کنترل داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала