حیدر العبادی: آنهايي که نيروهاي عراقي را متهم مي کنند مدافعان تروريسم و داعش هستند

© AP Photo / Stefan Wermuthعراق به ترکیه در باره احتمال بروز جنگ منطقه ای هشدار داد
عراق به ترکیه در باره احتمال بروز جنگ منطقه ای هشدار داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر عراق روز سه شنبه در واکنش به جنجال های اخیر پیرامون کشتار تعدادی از غیر نظامیان در بخش غربی موصل، گفت: آنهایی که به نیروهای امنیتی اتهام می زنند، از گروه تروریستی داعش دفاع می کنند.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از ایرنا- 'حیدر العبادی' بی آنکه از حادثه 17 مارس 2017 که منجر به قتل بیش از 200 غیرنظامی در بخش شرقی موصل شد، نام بیاورد، از کسانی که به نیروهای امنیتی عراق اتهام کشتار غیرنظامیان را می زنند انتقاد کرد و گفت که آنها با اتهام زنی به نیروهای امنیتی عراق در حقیقت از داعش دفاع می کنند.
وی اضافه کرد که نیروهای امنیتی در جنگ موصل همزمان هم در حال آزادسازی زمین و هم انسان و نابودی گروه تروریستی داعش هستند.
حیدرالعبادی خاطر نشان ساخت که گروه تروریستی داعش همچنان از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی بهره می برد و آنها را به قتل می رساند.
جنگنده های آمریکایی در 17 مارس گذشته یک منزل دو طبقه در محله 'الرساله' در بخش شرقی موصل را به بهانه وجود عناصر داعش در آن، هدف قرار داد اما بعد از ضربه هوایی مشخص شد که در آن افراد غیر نظامی پناه گرفته بودند که براثر این حمله هوایی بیش از 200 نفر کشته شدند که در بین آنها زنان و کودکان بودند.
نیروهای آمریکایی در واکنش به اعتراضات داخلی عراق به این حمله هوایی و عملکرد آمریکایی ها در جنگ موصل، مدعی شدند که هدف گیری آنها براساس گزارش اطلاعاتی بوده که نیروهای عراقی در اختیار آنها گذاشته بودند.
نخست وزیر عراق برخی جریان های سیاسی داخلی را در اتهام زنی به نیروهای امنیتی عراق مقصر دانست بدون اینکه از آنها نامی بیاورد.
العبادی که قرار است به زودی برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه عرب عازم پایتخت اردن شود همچنین گفت که عراق در اجلاس سران اتحادیه عرب با قدرت شرکت می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала