تعديل 200 نيروي کار يکي از شرکتهاي نفتي ايران

© REUTERS / Essam Al-Sudaniیادداشت تفاهم ساخت خط لوله صادراتی نفت بین ایران و عراق
یادداشت تفاهم ساخت خط لوله صادراتی نفت بین ایران و عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در روزهای پایانی سال ۹۵ یکی از شرکت های نفتی اقدام به تعدیل حدود ۲۰۰ نیروی کار خود کرد، دلیل این تعدیل گسترده، مشکلات نقدینگی شرکت عنوان شد.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از تسنيم- طی روزهای اخیر گزارش های متعدد مردمی در تماس هایی که با خبرگزاري تسنيم گرفته شد، حاکی از تعدیل 200 نیروی کار توسط یک شرکت نفتی در روزهای پایانی سال 95 است.

شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی که یکی ازشرکت های زیرمجموعه  گروه مهندسی و سـاختمان صنایع نفت (OIEC) است و دربخش صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشــیمی فعالیت می کند، شرکتی است که طبق شواهد موجود، اقدام به تعدیل گسترده نیرو کرده است.

یکی از افرادی که مورد تعدیل واقع شده، در این خصوص به تسنیم گفت: اینکار بدون هرگونه اعلام قبلی بوده و بسیاری از افرادی که یکباره تعدیل شده اند، سالها سابقه فعالیت در این شرکت را دارند.

یکی از افراد تعدیل شده در این شرکت اذعان داشت: این اتفاقات یک شبه در شرکت حاصل نشد. شرکت EIED که از زیر مجموعه های موفق شرکت OIECC وابسته به صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت OPIC بود، دیر زمانی است که با رویکرد مکانیکی نسبت به کارکنانش مدیریت می شود. مخصوصا در بخشهای مهندسی که بیشترین سهم سازمان را نیز دارند این قضیه بیشتر محسوس است و امور تعالی سازمانی که طبق برداشت خودشان موفق عملکرده اند در پی پنج سال تاسیس واحدی تحت عنوان امور تعالی سازمانی، متاسفانه حرکت مثبتی جهت انسجام بیشتر انجام نداده اند. شرکت به واسطه مطالبات زیاد و اشتباهات در خرید و ساخت ساختمانی متمرکز دچار مشکل نقدینگی شد. البته مشکل نقدینگی آنچنان که بیان می شود و به کارکنان منتقل میشود نیست اما به هر حال وجود دارد که همین مشکل نقدینگی می تواند از دلایل اصلی این تعدیل گسترده باشد.

یکی دیگر از کارکنان تعدیل شده این شرکت نفتی گفت: تصمیم گرفته شد این شرکت به جای سه ساختمان مجزا، در یک ساختمان متمرکز با زیربنایی حدود ده هزار مترمربع در حدود ده یا دوازده طبقه فعالیت نماید. در همین خصوص هزینه های زیادی صورت گرفت و وامهای مختلفی از بانکها و سایر منابع وصول شد که باز پرداخت این وامها خود مصیبت دیگری است که حاصل این موارد اخراج یا تعدیل حدود 200 پرسنل شرکت بود که بعضا بسیار نیز کارآمد بودند.

در تماس دیگری که با خبرگزاري تسنيم صورت گرفت، یکی دیگر از کارکنان تعدیل شده این شرکت، تعدیل نیروها را در آستانه نوروز 966 حاصل فعالیت گروه چابک سازی این شرکت دانست و گفت: از حدود دو ماه پیش گروهی در شرکت تشکیل شد تحت عنوان گروه چابک سازی که وظیفه آنها کاهش نیروهای شرکت بود. این گروه چهار یا پنج نفری بدون در نظر گرفتن نظرات مدیران مستقیم افراد، اقدام به حذف پرسنل کردند. در 20 سال گذشته چنین رفتاری را از شرکت ندیده بودیم. حالا اینکه با این روحیه پرسنل باقیمانده چگونه میخواهند به تعهدات کارفرماها و پروژه ها پاسخگو باشند خود داستان دیگری است که در آینده مشخص خواهد شد. فقط حاصل این رفتار نابود کردن شادی حدود 200 کارمند در شب عید و نگرانی شدید خانواده های آنها برای ادامه زندگی و یافتن کار جدید شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала