نماینده آمریکا در سازمان: برجام ایران را پررو کرد

© AP Photo / Richard Drewنماینده آمریکا در سازمان: برجام ایران را پررو کرد
نماینده آمریکا در سازمان: برجام ایران را پررو کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید دلیل انعقاد توافقی مانند برجام برایش غیرقابل‌درک است ولی به‌ هر حال باید همین توافق بد را که فقط به نفع ایران و روسیه تمام شده، به شدت مورد نظارت قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، «نیکی هایلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد امشب میهمان نشست سالانه آیپک بود و همچون دیگر میهمانان، از راه‌های تقویت رژیم صهیونیستی سخن گفت.

یکی از بخش‌های مهم سخنان این دیپلمات، توافق هسته‌ای ایران و 1+5 بود؛ توافقی که رئیس هایلی یعنی «دونالد ترامپ» بارها آن را بدترین توافق تاریخ آمریکا نامیده است.

نیکی هایلی در این خصوص گفت: «توافق ایران مشخصاً فقط به تقویت ایران و روسیه منتهی شد. این توافق همچنین ایران را پررو کرد تا احساس کند می‌تواند چیزهای بیشتری هم به دست بیاورد.»

هیلی اصرار داشت که آمریکا باید به شدت بر اجرای همین توافق نامطلوب نظارت کند و گفت: «ما می‌خواهیم مثل شاهین مراقب باشیم و مطمئن شویم که همه جزئیات (توافق هسته‌ای) انجام می‌شود.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل به صورت تلویحی از مخالفت دیگر اعضای پرنفوذ این سازمان با عزم ترامپ برای نقض برجام انتقاد کرد و گفت: «نگرانی من این است که در شورای امنیت، علاقه زیادی به توافق ایران دیده می‌شود و این مایه تأسف است.»

هیلی افزود: «اینکه اصلاً چرا اجازه دادند چنین توافقی شکل بگیرد و چرا اصلاً آن تصویب شد، برای من غیرقابل درک و وحشتناک است.»

در ادامه مراسم، مجری به اولین سخنان هیلی در سازمان ملل و تهدید کشورهای مخالف آمریکا از سوی وی اشاره کرد و پرسید که دولت ترامپ چگونه می‌خواهد در عرصه سازمان ملل با مخالفان برخورد کند؟

نیکی هیلی ابتدا با اشاره به نزدیک بودن زمان اتمام وقت مصاحبه، سعی کرد از پاسخ طفره برود ولی پس از مواجهه با اصرار مجری، گفت: «ببینید، من برای بازی به سازمان ملل نرفته‌ام، من رفته‌ام تا مطمئن شویم که آمریکا دوباره رهبری را به دست می‌گیرد. رهبری یعنی سخن گفتن و اقدام در زمان سختی‌ها.»

هیلی به عنوان نمونه به تصویب قطعنامه غیرالزام‌آور 2334 شورای امنیت در محکومیت شهرک‌سازی‌های اسرائیل در آخرین روزهای دولت اوباما اشاره کرد و گفت: «هدف این است که هوای متحدانمان را داشته باشیم و دیگر آنچه در مورد قطعنامه 2334 اتفاق افتاد رخ ندهد؛ دیگر کسی نتواند حمایت ما از متحدانمان را زیر سوال ببرد و بهترین متحد ما کیست جز اسرائیل.»

تشویق ممتد جمعیت حاضر در سالن و به پا خواستن آنها برای احترام به این مواضع شعف‌برانگیز نماینده ترامپ در سازمان ملل، برای لحظاتی باعث قطع سخنان نیکی هیلی شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала