سنای آمریکا داماد ترامپ را بازجویی می کند

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiسنای آمریکا داماد ترامپ را بازجویی می کند
سنای آمریکا داماد ترامپ را بازجویی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ سفید اعلام کرد کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا خواهان بازجویی از جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره پرونده روابط مشاوران ترامپ با مسئولان روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک از ایسنا، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، در صورتی که این بازجویی صورت بگیرد کوشنر یکی از نزدیک‌ترین افراد به شخص ترامپ است که مورد بازجویی قرار گرفته است.
این روزنامه نوشت کمیته اطلاعاتی سنا قصد دارد سوالاتی را از کوشنر درباره دو نشست با سرگئی کیسیلیاک، سفیر روسیه در آمریکا در برج ترامپ در نیویورک در دسامبر و نشستی با مدیر بانک توسعه دولتی روسیه بپرسد.
بانک توسعه از جمله بانک‌های روسی بود که دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا تحریم‌هایی را علیه آن‌ها در سال 2014 و پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه اعمال کرده بود.
گفته می‌شود کوشنر نقش میانجی اصلی با دولت‌های غربی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته میلادی را داشته و همچنان این نقش را برعهده دارد و دیدارهای ترامپ با رهبرانی چون نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور مکزیک را نیز وی ترتیب داده است.
اما ارتباط وی با مسئولان روسیه موضوعی است که تاکنون مخفی مانده بود. سازمان اطلاعات آمریکا معتقد است روسیه با هک ایمیل‌ها و رایانه‌های حزب دموکرات در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا به ترامپ برای رسیدن به کاخ سفید کمک کرده است؛ ادعایی که مسکو آن را رد می‌کند.
دستکم چهار کمیته در کنگره آمریکا در حال تحقیق درباره این ادعا و هرگونه رابطه معاونان ترامپ با مسئولان روسی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала