علاقه آلمانی ها به ماست ایرانی

© Fotolia / Viperagpعلاقه آلمانی ها به ماست ایرانی
علاقه آلمانی ها به ماست ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق آمار گمرگ جمهوری اسلامی ایران در یازده ماهه نخست سال ۹۵ ، بیش از ۱۳۶ هزار و ۹۲۹ تن ماست به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری میزان ، براساس آمار گمرک ایران در یازده ماهه نخست سال 95، صادرات انواع لبنیات مانند شیر، دوغ، کفیر، کره و ماست به کشورهای مختلف جهان نسبت به شش ماهه نخست سال 95، رشد قابل توجهی پیدا کرده است.
بیشترین حجم صادرات در خانواده لبنیات مربوط به فرآروده ماست بوده که در یازده ماهه نخست سال 95، بیش از 136 هزار و 929 تن به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.
یکی دیگر از فرآورده‌های لبنی صادراتی در یازده ماهه نخست سال 95، کره با حجم بیش از 604 تن بوده که در مدت ذکر شده حدود 2 میلیون و 603 هزار و 178 دلار، درآمد ارزی نصیب ایران کرده است.
در میان فرآروده‌های لبنی صادراتی، محصولاتی چون شیر، دوغ، خامه و کفیر نیز به چشم می‌خورد که در یازده ماهه نخست سال 95، بیش از 94 هزار و 444 تن به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.
براساس این گزارش در یازده ماهه نخست سال گذشته، بیش از 231 هزار و 978 تن انواع محصولات و فرآورده‌های لبنی به کشورهای مختلف جهان صادر شده که این رقم نشانه استقبال کشورها از لبنیات ایرانی بوده است.
لازم به ذکر است که لبنیات ایرانی به آلمان، ایالات متحده آمریکا، امارات متحده عربی، آذربایجان، ترکیه، عراق، مالزی، کویت، گرجستان، سوئیس، نیوزیلند و چند کشور دیگر صادر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала