مسکو: گزارش استقرار سامانه های "اسکندر" در کالینینگراد را به ناتو ارائه نخواهیم داد

© Sputnik / Vitaliy AnkovВоспитанники Уссурийского суворовского военного училища осматривают ракетный комплекс "Искандер-М" на церемонии открытия Международного военно-технического форума "АРМИЯ-2016" во Владивостоке
Воспитанники Уссурийского суворовского военного училища осматривают ракетный комплекс Искандер-М на церемонии открытия Международного военно-технического форума АРМИЯ-2016 во Владивостоке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، روسیه قصد ندارد تا از استقرار و فعالیت های سامانه های "اسکندر" در کالینینگراد گزارشی به ناتو ارائه دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از "آندری کلین" رئیس اداره همکاری های اروپا در وزارت امور خارجه روسیه، مسکو گزارشی از فعالیت های سامانه های "اسکندر" در کالینینگراد را به ناتو ارائه نخواهد داد.

پیش از این، مجله اشپیگل در یادداشتی اعلام نمود که در نشست آتی روسیه و ناتو، به احتمال زیاد بروکسل گزارش مربوط به استقرار سامانه های اسکندر در کالیننگراد را از روسیه درخواست می نماید.

کلین در واکنش به این اظهارات گفت: "هیچ گزارشی ارائه نخواهد شد، هیچ سخنی در این خصوص به میان نخواد آمد".

به گفته این مقام دولتی وزارت خارجه روسیه، در این نشست "مهم ترین مسائل کنونی طرفین به بحث و گفتگو گذاشته خواهد شد، مسائل عمیقی که موجب نگرانی دو طرف می گردد".

به نقل از آندری کلین، روسیه نیز در خصوص استقرار گردان های ناتو در لهستان و دیگر کشورهای بالتیک، و کشورهای آتلانتیک شمالی نگران است. در نتیجه می توان گفت: موضوع "غرب"، "قفقاز" و مانورهای شبه جزیره کریمه مطرح است.

کلین در ادامه افزود: در این نشست به "شفافیت، تبادل نظرات و رفع نگرانی های موجود" بین طرفین خواهیم پرداخت. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала