مقامات عالی رتبه اجرایی ایران عید خود را چگونه سپری می کنند؟(عکس)

© Sputnik / Somayeh Pasandideمقامات عالی رتبه اجرایی ایران عید خود را چگونه سپری می کنند؟(عکس)
مقامات عالی رتبه اجرایی ایران عید خود را چگونه سپری می کنند؟(عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با فرارسیدن سال جدید و تعطیلات عید نوروز، مقامات عالی رتبه اجرایی در ایران نیز به سفر رفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات عالی رتبه در ایران مقاصدی را برای سفرهای نوروزی خود انتخاب کردند. محمد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در صفحه رسمی اینستاگرام خود نوروز را تبریک گفت.

‌ #عید فرخنده #نوروز را به ملت بزرگ ایران، ایرانیان خارج از کشور و همه ملت‌های منطقه که نوروز را پاس می‌دارند، تبریک عرض می‌کنم. به‌ویژه به آنهایی که در این ساعات به دلیل خدمت به جامعه و مردم، حراست از مرزها، و خدمات درمانی و امدادی در کنار خانواده عزیزشان نیستند. ‌ لازم می‌دانم از کشاورزان عزیز که تولیدات کشاورزی را افزایش دادند و در گندم هم خودکفا شدیم تشکر کنم. از کارگران و صنعتگران برای رشد قابل ملاحظه در تولید، از جان‌فشانی آتش‌نشان‌های عزیز، از پزشکان و پرستاران برای خدماتشان در شهرها و روستاها، از معلمین و اساتید و فرهیختگان، از ورزشکاران و هنرمندان بخاطر افتخارات بین‌المللی و داخلی و تلاش‌هایشان که باعث غرور ملی شدند، از بانوان عزیز ما —که برای اولین بار یک بانوی ما در المپیک صاحب مدال شد- تشکر کنم. البته مشکلات، تلخ‌کامی‌ها و کاستی‌هایی هم در سال ۹۵ داشتیم؛ حادثه قطار، حادثه ساختمان #پلاسکو، #ریزگردها در بعضی از استان‌ها، سیل و مشکلاتی که برای برخی از مردم عزیز ما پیش آمد؛ از دست دادن یار دیرین انقلاب، #آیت_الله_هاشمی_رفسنجانی. اما شما مردم با حضورتان، با همدردی‌تان و با همدلی‌تان توانستید غم‌ها را بزدایید. ‌ سال جدید، سال پیشرفت بیشتر، سال توسعه حمل و نقل خواهد بود، هم در ریل که ۵ استان به شبکه ریلی وصل خواهد شد، هم در ناوگان هوایی، هم در زمینه دریایی و هم در ترانزیت با کشورهای مختلف. ‌ سال جدید، سال #اشتغال بیشتر برای جوانان ما خواهد بود. در سال جدید مردم باید از #فضای_مجازی برای کسب علم و اطلاعات، و برای کسب و کارشان، بیشتر بتوانند استفاده کنند. این یکی از تلاش‌های #دولت_یازدهم بوده و ما این مسیر را ادامه می‌دهیم. فضای مجازی باید برای مردم ما «فضای امن» باشد، اما نباید «فضای امنیتی» باشد. ‌ سال گذشته #منشور_حقوق_شهروندی منتشر شد، امسال به کمک شما مردم باید این منشور را اجرایی و عملیاتی کنیم. عزت مردم را باید افزایش بدهیم، منزلت مردم باید مورد احترام همه باشد و باید بدانند اگر #حقوق_شهروندی را نقض کردند، هزینه بسیار سنگینی را پرداخت خواهند کرد. ‌ در سال جدید، دو انتخابات مهم پیش روی ما است. حضور پررنگ‌تر، مشارکت حداکثری، رقابت سالم و انتخابات قانونی باید مد نظر همه ما باشد. ‌ امیدوارم کشور عزیز ما در این سال جدید و در سال‌های پیش رو، از گزند آفات مصون باشد؛ مردم عزیز و سربلند ایران، با نشاط بیشتر و با رونق اقتصادی بیشتر زندگی خود را بگذرانند؛ خادمان ملت بتوانند خدمت بیشتری را به مردم ارائه بدهند؛ ان‌شاء‌الله. ‌ عکس: حجت سپهوند @HojatSepahvand ‌

Публикация от Hassan Rouhani • حسن روحانی (@hrouhani) Мар 20 2017 в 5:05 PDT

او در صفحه شخصی خود ضمن تبریک سال نو از کشاورزان جهت خودکفا شدن در گندم تشکر و قدر دانی کرد. عکس منتشر شده از او در طبیعت و در کنار سفره هفت سین می باشد.
او در روز دوم فروردین به خراسان جنوبی سفر کرد. در عکسی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است به اقدامات خود اشاره نموده است. او در طی این سفر به افتتاح کارخانه سیمان باقران در استان خراسان جنوبی پرداخته است. همچنین او در طی این سفر بطور مستقیم و غیر مستقیم به افتتاح مراکز عمرانی مختلف پرداخت. قرار است که روحانی در روز دوشنبه 7 فروردین جهت ادامه مذاکرات سطح عالی و دیدار سران به مسکو سفر کند.
صفحه طرفداران محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز می نویسد که او در نوروز برای دیدن اقوام خود به اصفهان مسافرت کرده است.

در عکسی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است مشخص شده که او در روز اول فروردین 96 به دیدن کودکان بی سرپرست و نوزادان شیرخوارگاه نرجس در اصفهان رفته است.
همچنین بر اساس اخبار حاکی، سردار سلیمانی رئیس سپاه پاسداران در روز اول نوروز به دیدار مادر معاون اول رئیس جمهور اسحاق جهانگیری رفت. سردار سلیمانی رسم دارد که به دیدار خانواده های شهدا برود لذا او به دیدن مادر جهانگیری به عنوان مادر دو شهید یعقوب و محمد رفت. گفته شده است که مادر معاون اول رئیس جمهور از این دیدار بسیار خرسند شد و به سردار سلیمانی عیدی داده است. در صفحه شخصی معاون اول رئیس جمهور این مطلب به همراه عکس هایی از این دیدار به اشتراک گذاشته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала