اوماخانوف: تحریم ها کار نمایندگان مجلس را به شکل فرمالیته محدود کرده

© Sputnik / Sergey GuneevСовет глав государств-участников СНГ
Совет глав государств-участников СНГ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشست 25 سالگرد اجلاس بین پارلمانی کشورهای آسیای مرکزی روز 27 مارس در کاخ تاوری واقع در سنت پترزبورگ برگزار می شود.

این اجلاس چند ماه بعد از تشکیل دول مستقل همسود تشکیل شده است.

یکی از مهمترین موضوعات این اجلاس، تنظیم قوانینی بود که می توانست بخشی از قوانین ملی هر کشور عضو این دوستی شود. ایلیاس اوماخانوف معاون شورای فدراسیون روسیه در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک توضیح داد: «این یک نمونه بارز از همگرایی پارلمانی است، زیرا در عرض 25 سال حضور اجلاس، کشورهای حاضر مسیر طولانی را پشت سر گذاشته اند. اگرچه از نظر تاریخی این زمان چندان طولانی نیست، اما به عنوان یک سازمان بین المللی قابل توجه است. با این وجود، اگر حتی آمار تنها را در نظر بگیریم، می بینیم که حدود پانصد لایحه قانونی و مقررات تهیه و تنظیم شده که تعدادی از آنها توسط رهبران کشورها به امضا رسیده اند. این اسناد شامل کنوانسیون ها و موافقتنامه هایی می شوند که نه تنها شکل توصیه داشته بلکه بعد از امضای رهبران الزام اجرایی حقوقی دارند. این سازمان بین المللی به خوبی فعالیت خود را توجیه کرده است. سازمان در حدود چهارصد کنفرانس بین المللی، سمینار و نشست برگزار کرده است».

به گفته معاون شورای فدراسیون روسیه، در عصر حاضر با توجه به تغییرات ژئوپولتیک در 25 سال گذشته، نیاز به این گفتگوها کاملا حس می شود و در چارچوب اجلاس حاضر این گفتگوهای سیاسی نتایج خوبی به دنبال دارند.

وی در ادامه می گوید: «شرایط از نظر تاریخی به گونه ای است که نمایندگان پارلمان ها دوران سختی را پشت سر می گذارند و امروز فضای بیشتری برای مانور در شرایط تقابل وجود دارد، به عبارتی نمایندگان پارلمانی فرصت های بهتری برای گفتگو و مناظره و یافتن راه حل در اختیار دارند. اجلاس پارلمانی کشورهای مستقل همسود نیز نمونه ای بسیار عالی برای پیشبردن اهداف نامبرده است. حرف و سخن ها درباره اینکه روسیه در انزوا قرار گرفته و تحریم ها تماس های نمایندگان پارلمان روسیه را محدود کرده، چندان به واقعیت نزدیک نیستند. در واقع، حقیقت چیز دیگری است. حقیقت این است که سیاست تحریم مشارکت و حضور نمایندگان مجلس روسیه را در برخی سازمان های بین المللی از جمله در سازمان پارلمانی شورای اروپا به شکل فرمالیته محدود کرده است. زیرا چندی پیش هیاتی از شورای فدراسیون متشکل از نمایندگان دومای دولتی و اعضای شورای فدراسیون نشستی عالی در کمیته دایم سازمان پارلمانی شورای اروپا داشتند. به همین خاطر نمایندگان اروپا به تماس با همکاران روس خود تمایل داشته و بدون توجه به همه فشارها کار خود را انجام می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала