کاهش صادرات نفت عربستان به آمریکا

© Fotolia / marrakeshhکاهش صادرات نفت عربستان به آمریکا
کاهش صادرات نفت عربستان به آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مقام وزارت انرژی عربستان گفت: صادرات نفت خام ماه جاری (مارس) این کشور به ایالات متحده در راستای اجرای توافق سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نسبت به ماه پیش (فوریه) حدود 300 هزار بشکه کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد آنلاین، بر اساس داده های سازمان اطلاعات انرژی ایالات متحده (ئی آی ای)، این کشور در فوریه حدود یک میلیون و 300 هزار بشکه نفت از عربستان سعودی بزرگترین تولید و صادرکننده نفت خام عضو اوپک، خریداری کرده است.
این مقام سعودی که نام وی فاش نشده است، روز پنجشنبه در پاسخ به درخواست رویترز برای اظهارنظر در باره داده های سازمان اطلاعات انر‍ژی ایالات متحده گفت: هر چند ممکن است که صادرات عربستان به آمریکا به صورت هفتگی تغییر و نوسان کرده باشد، اما میانگین صادرات ریاض به این کشور روند نزولی دارد.
این مقام سعودی افزود: انتظار می رود که میزان صادرات عربستان به ایالات متحده در چند ماه آینده در حدود سطح ماه مارس باقی بماند.
وی خاطرنشان کرد: هر چند داده ها میزان بالاتر صادرات نفت عربستان به ایالات متحده در ژانویه و فوریه را نشان می دهد، اما این افزایش صادرات در نتیجه محموله های بارگیری شده در ماه های نوامبر و دسامبر سال گذشته (2016) بوده است.
میزان پیش بینی شده کاهش تولید نفت خام عربستان سعودی در توافقنامه سال گذشته کشورهای تولید کننده عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش تولید کل به میزان یک میلیون و 800هزار بشکه، بیشتر از دیگر شرکت کنندگان در این توافق بوده است.
بر اساس داده های سازمان اطلاعات انرژی ایالات متحده، میزان ذخیره سازی نفت خام این کشور که بزرگترین مصرف کننده نفت خام جهان به شمار می رود در هفته گذشته به سطح بی سابقه 533 میلیون بشکه رسید.
واردات نفت خام آمریکا از ریاض در هفته منتهی به 17 مارس (27 اسنفد ماه) پس از کاهش شدید در هفته پیش از آن، با افزایش غیرمنتظره بیش از 200 هزار بشکه ای به یک میلیون و 280 هزار بشکه در روز رسید.
به گفته این مقام سعودی، احتمال دارد که کاهش صادرات عربستان به آمریکا بر میزان ذخیره سازی های این کشور تاثیر منفی بگذارد.
وی افزود: این امر به طور عمده به علت تعمیرات پالایشگاه ها و تاسیسات پالایشی ایالات متحده است. کاهش صادرات به کاهش ذخیره سازی نفت خام در ایالات متحده کمک خواهد کرد.
به نظر این مقام وزارت انرژی عربستان، میزان صادرات نفت خام ماه مارس دیگر کشورهای صادر کننده نفت حوزه خلیج فارس نیز با پیروی از این روند، افت خواهد کرد و این روند نزولی ادامه خواهد یافت.
واردات نفت خام ایالات متحده از عراق و کویت نیز در هفته منتهی به 10 مارس (20 اسفند ماه) به شدت کاهش یافت. اما بر اساس داده های مربوط به هفته اخیر مارس، دوباره افزایش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала