گزارش و تحلیل

مثلث برمودای جاسوس آمریکایی در ایران

© Photo / Panaromiaجزیره کیش در ایران
جزیره کیش در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خویشاوندان مأمور سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا از ایران شکایت کردند.

به گزارش « اسپوتنیک»  به نقل از  شبکه تلویزیونی « سی. ان. ان» با استناد  به  اسناد دادگاهی ، خانواده  روبرت  لوینسون  مأمور  اطلاعاتی سابق  اداره  تحقیقات فدرال آمریکا  که 10 سال پیش در ایران مفقود الاثر شد  چندی پیش از مقامات ایران   شکایت کردند.  خانواده لوینسون،  کشور ایران را به آدم ربایی و شکنجه   متهم کردند.

همسر و فرزندان مأمور سابق اداره  تحقیقات فدرال آمریکا  در دادگاه  واشنگتن از ایران شکایت کردند.  دادستان های  آمریکایی  معتقدند که لوینسون  هنوز زنده است و بطور غیرقانونی در ایران نگه داشته می شود.  خویشاوندان  از مقامات ایران  می خواهند  مبلغ جبرانی  در ازای  مفقود الاثر شدن  نان آور خانه به آنها پرداخت شود.

روبرت لوینسون بعد از بازنشسته شدن به عنوان  بازرس  خصوصی کار کرد  و مشاور سازمان « سیا» بود.  او در سال 2007 میلادی در جزیره «کیش» ایران مفقود الاثر  شد. کیش  منطقه آزاد تجاری در خلیج فارس است که خارجیان برای سفر به آنجا نیاز به دریافت ویزا ندارند.

مجتبی جلال زاده کارشناس و تحلیلگر روابط بین الملل، پژوهشگر پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه اسلامی آزاد در این خصوص اظهار نظر نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала