انفجار آیفون، شایعه یا حقیقت؟ (عکس)

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر iPhone
iPhone - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انفجار باطری گوشی آیفون در شبکه های اجتماعی خبرساز شد.

به گزارش اسپوتنیک، معمولا باتری های لیتیوم یونی وقتی آسیب می بینند متورم می شوند و ممکن است دچار انفجار شوند. مدتی است که شایعه انفجار گوشی آیفون 7 در استرالیا در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. فردی ادعا کرده است که پس از رها شدن گوشی آیفون از دست او دچار انفجار شده است.

انفجار یک آیفون 6 پلاس در فروشگاهی استرالیایی! 🆔 @GizmizTel 💯

Публикация от کانال گیزمیز‌‌‌ (@gizmiztel) Мар 20 2017 в 2:16 PDT

همچنین چند ماه پیش نیز گزارش شده است که این گوشی پرطرفدار از دست شخص دیگری رها شده است و پس از افتادن بر روی زمین دچار لرزش و انفجار شده است. با وجود پراکندگی این شایعات در شبکه های مجازی اما کمپانی اپل هیچ کدام از این ادعاها را تایید نکرده است.
خبر انفجار گوشی های آیفون از سوی برخی کاربران و حتی خبرگزاری ها نیز در فضای مجازی منتشر می شود.

بعضی معتقدند که این شایعات از طرف دیگر رقبای اپل مانند سامسونگ می باشد و صحت ندارد. خبر انفجار گوشی اپل 7 به همراه عکس آن توسط کاربران بسیاری در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

باز هم انفجار آیفون از نوع 7پلاس بار دیگر انفجار آیفون در چین خبرساز شده است؛ انفجاری که ناشی از مشکل پیش‌آمده برای باتری گوشی است.  باتری‌های لیتیوم یونی وقتی آسیب می‌بینند خطرناک می‌شوند، متورم می‌شوند و ممکن است منفجر شوند. گزارش شده در چین، آیفون فردی از دستش رها شده و روی زمین افتاده، به همین خاطر متورم شده و پس از آن منفجر شده است. طبق گزارش، این آیفون 7 پلاس حدود یک ماه پیش خریداری شده است. دارنده آیفون منفجرشده گفته است که این گوشی به طور تصادفی از دستش رها شده و پس از افتادن روی زمین شروع به دود کردن و لرزش کرده است و پس از آن نیز متورم شده و بلافاصله منفجر شده است.همان طور که در عکس دیده می‌شود، تورم و انفجار آیفون شدید بوده، طوری که کامل خم شده و نمایشگر از بدنه جدا شده است. اپل در این مورد چیزی نگفته است، اما می‌دانیم این اولین بار نیست که آیفون 7 منفجر می‌شود. چند ماه پیش نیز خبر انفجار آیفون دیگری شنیده شد، اما این بار افتادن آیفون روی زمین ممکن است آسیب زیادی به آن وارد کرده باشد و به همین دلیل دستگاه منفجر شده باشد. نمی‌توان در مورد این اتفاق اظهار نظر قطعی کرد و ممکن است باتری از قبل آسیب دیده باشد. آیفون‌های افراد بسیاری هر روز از دستشان رها می‌شود و به زمین می‌افتد، اما هیچ کدام منفجر نمی‌شود. شاید هم باتری این دستگاه از ابتدا مشکل داشته است. توصیه میکنم بینهایت مواظب گوشیاتون باشید چه آیفون چه غیره آیفون باطری ها خطرناک هستن در حین شارژ کردن با گوشی کار نکنید داغ کردن یکی از مهمترین عامل های انفجار باطری هست! #iphone #iphone_Explosion #آیفون #انفجار_آیفون

Публикация от αℓιяєzα.тƒ (@alireza_tafaqodi) Ноя 12 2016 в 1:02 PST

کاربری معتقد است که نمی توان در این مورد نظر قطعی داد چرا که ممکن است این باطری ها از قبل دچار آسیب دیده باشند. به گفته این کاربر روزانه صدها گوشی آیفون از دست افراد مختلف در سراسر دنیا رها می شود اما منفجر نشده است.
این کاربر توصیه می کند که باید با احتیاط با باطری گوشی های موبایل رفتار نمود و مواظب بود تا این باطری ها داغ نکنند. او عنوان کرده است که استفاده از هر نوع گوشی در حین شارژ شدن بطور کلی توصیه نمی شود.
کاربر دیگری در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز این خبر را منتشر نموده است. او عنوان کرده است که پس از رها شدن گوشی و زمین خوردن آن، گوشی با دود زیاد شروع به لرزیدن کرده و ویبره آن فعال شده و سپس منفجر شده است.

کاربر دیگری با نگاهی طنزگونه عنوان کرده است که آیفون نیز از سامسونگ کپی کرده است.
یادآور می شویم که سال گذشته در مورد انفجار چند گوشی سامسونگ گزارش شده بود. به همین دلیل کمپانی سامسونگ به خاطر انفجار چند دستگاه گوشی های گلکسی نوت 7 مجبور شد که گوشی های فروخته شده خود را پس بگیرد. به همین دلیل این کمپانی خسارت زیادی متحمل شد و مجبور به توقف تولید گوشی گلکسی 7 شد.
در کل اغلب کاربران ایرانی این خبر را جدی نمی گیرند و بر این باورند که این موضوع دسیسه ای از سوی دشمنان اپل است.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала