پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر

© AFP 2023 / Atta Kenareپیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر
پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم ملی فوتبال ایران در دیدار خارج از خانه مقابل قطر به پیروزی ارزشمند یک بر صفر دست یافت تا گام بلندی برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه بردارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، تیم های ملی فوتبال قطر و ایران، پنجشنبه شب در هفته ششم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا در دوحه به مصاف هم رفتند که این بازی حساس با برتری یک بر صفر تیم کشورمان به اتمام رسید.
شاگردان «کارلوس کی روش» با کسب این پیروزی و ششمین کلین شیت متوالی با 14 امتیاز در صدر جدول رده بندی گروه نخست به یکه تازی خود ادامه دادند. تیم ایران با توجه به شکست امروز کره جنوبی و ازبکستان مقابل حریفان در آستانه صعود به جام جهانی قرار گرفته است.
دیدار قطر و ایران از گروه نخست و در ورزشگاه «جاسم بن حمد» شهر دوحه با قضاوت «لیو ووک من» از هنگ کنگ برگزار شد.
ملی پوشان ایران این دیدار را هجومی آغاز کردند و در دقیقه پنجم بازی فرصت خوبی برای گلزنی داشتند که ضربه «سردار آزمون» را دروازه بان قطر مهار کرد.
«کارلوس کی روش» در دیدار مقابل قطر نسبت به بازی های قبلی چند تغییر در ترکیب تیم ایران ایجاد کرد و قرار گرفتن همزمان سه مهاجم (کریم انصاری فرد، سردار آزمون و مهدی طارمی) در ترکیب اصلی از تصمیمات غیرقابل پیش بینی سرمربی پرتغالی تیم ایران بود.
در ادامه بازیکنان قطر که برای نگه داشتن امیدهای خود باید به سه امتیاز این بازی دست می یافتند در میانه میدان با عملکردی مناسب روند بازی را در اختیار گرفته و حملاتی را روی دروازه ایران طراحی کردند.
در دقایق پایانی نیمه نخست، تیم ایران با حرکات «احسان حاج صفی» و «میلاد محمدی» از جناح چپ، خطرهایی روی دروازه میزبان ایجاد کرد که منجر به گل نشد تا نیمه نخست با تساوی صفر بر صفر به اتمام برسد.
در دقیقه 52، پاس پشت مدافعان «کریم انصاری فرد» به «مهدی طارمی» رسید و این مهاجم با کنترلی دقیق و ضربه ای مناسب دروازه قطر را گشود تا تیم ملی ایران شروعی توفانی در نیمه دوم داشته باشد.
در ادامه بازی قطری ها که همه چیز را از دست رفته می دیدند با حملات گسترده به دنبال جبران نتیجه بودند که دفاع خوب ایران مانع از تغییر نتیجه می شد.
از سوی دیگر، تیم ایران در ضد حملات بسیار خطرناک نشان می داد و بخت هایی را برای افزایش اندوخته گل خود ایجاد می کرد.
در ادامه، کارلوس کی روش دو تغییر در تیم ایران ایجاد کرد و «وحید امیری» و «امید ابراهیمی» را به جای «کریم انصاری فرد» و «علیرضا جهانبخش» به میدان فرستاد تا در میانه میدان شرایط تیم کشورمان بهتر از قبل شود.
در نهایت بازی با برتری یک بر صفر ایران به اتمام رسید تا تیم کشورمان فاصله چندانی با حضور قطعی در جام جهانی نداشته باشد.
**ترکیب قطر:
سعد الشیب، یاسر عیسی(حسن عفیف)، ابراهیم ماجد، پدرو کوریا، بوعلام خوخی، لوئیز جونیور(علی اسد)، کریم بوضی اف، حسن الهیدوس، اکرم عفیف(، رودریگو تاباتا(یونس علی) و سباستین سوریا.
**ترکیب ایران:
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، پژمان منتظری، وریا غفوری، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش(امید ابراهیمی)، سردار آزمون(مسعود شجاعی) و کریم انصاری‌فرد(وحید امیری)
در دیگر دیدارهای امروز (پنجشنبه) گروه نخست مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 در منقطه آسیا، چین با یک گل بر کره جنوبی غلبه کرد و سوریه با حساب یک بر صفر ازبکستان را از پیش روی برداشت.
**جدول رده بندی گروه نخست:
1-ایران / 14 امتیاز
2-کره جنوبی / 10 امتیاز
3-ازبکستان / 9 امتیاز
4-سوریه / 8 امتیاز
5-چین / 5 امتیاز
6-قطر / 4 امتیاز

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала