در وضعیت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنید/ سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ علت 20 درصد تصادفات

© REUTERS / Park Jung-hoتصادفات جاده ای در ایران ازسالانه 28هزار نفر به کمتر از 17هزار نفر رسید
تصادفات جاده ای در ایران ازسالانه 28هزار نفر به کمتر از 17هزار نفر رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: طبق میانگین کشوری بی توجهی رانندگان به جلو، خستگی و خواب آلودگی آنها علت اصلی 40 درصد سوانح جاده ای نوروز امسال تاکنون و واژگونی خودروها بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- سردار تقی مهری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از وضعیت جاده های خراسان رضوی افزود: همین آمار و میزان وقوع سوانح رانندگی در خراسان رضوی بیشتر از میانگین کشوری و 60 درصد بوده است.

وی ادامه داد: پس از خستگی و خواب آلودگی علت وقوع بیش از 20 درصد تصادفات سرعت غیرمجاز و 15 درصد نیز سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودروها است.

فرمانده پلیس راهور به اجرای طرح نوروزی از 25 اسفند 1395 تا 14 فروردین جاری در جاده ها نیز اشاره و بیان کرد: میزان سوانح رانندگی از ابتدای آغاز اجرای این طرح تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال 2 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در این بازه زمانی میزان رفت و آمد خودروها در سطح کشور بیش از سه درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته و استانهای خراسان رضوی، خوزستان، گیلان، مازندران، البرز، تهران و قزوین پرترافیک ترین مسیرها تاکنون هستند.

سردار مهری افزود: خط قرمز پلیس برخورد با تخلفات حادثه ساز و رانندگان پرخطری است که با سرعت زیاد و حرکات نمایشی و مارپیچی باعث مرگ دیگران می شود.

وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی دستگاه قضایی رانندگانی که پس از مصرف مواد الکلی و روانگردان اقدام به رانندگی کنند ضمن اعمال قانون با اختیارات قانونی توقیف و رانندگان به مرجع قضایی معرفی می شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود اینکه افزون بر 2 میلیون خودرو سال 95 شماره گذاری شد و یک میلیون و 800 هزار نفر نیز به تازگی گواهینامه گرفته اند خوشبختانه امسال در سطح جاده ها وضعیت مناسبی داریم.

وی همچنین اظهار کرد: جاده های کویری نیاز به ایجاد استراحتگاههای بیشتری دارند. سردار مهری از رانندگان خواست با عجله وخستگی اقدام به راندن نکنند و ضمن توجه به علائم راهنمایی، سرنشینان نیز شرایط مناسبی را برای راننده فراهم کنند تا شیرینی سفر به تلخی تصادف تبدیل نشود.

وی افزود: ماموران پلیس راه در تمامی جاده های کشور مستقر هستند و همه دستگاههای مرتبط نظیر دستگاه قضایی، آموزش و پروش، اورژانس، راهداری و ستاد تسهیلات و خدمات سفر شرایط مناسبی را برای سفر نوروزی هموطنان رقم زده اند.

سردار مهری ادامه داد: تاکنون گره ترافیکی و در راه مانده ای در جاده های کشور نداشته ایم.

وی گفت: شهروندان حتما پیش از اقدام به سفر از طریق تماس با شماره تلفن 88255555 و سامانه تلفنی120 از وضعیت جاده اطلاع حاصل نمایند.

رئیس پلیس راهور همچنین به ورود خیل عظیم مسافران به مشهد اشاره و بیان کرد: رانندگان باید در این کلانشهر با احتیاط بیشتر برانند و مراقب عابران پیاده باشند.

چهار میلیون و 350 هزار مسافر نوروزی از 25 اسفند تاکنون به خراسان رضوی سفر کرده اند که مقصد بیش از 2 میلیون و 600 هزار نفر از این تعداد مشهد بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала