روسیه همکاری نظامی با ایران را در چارچوب حقوق بین المللی هیچگاه قطع نکرده است

© Photo / RostecStaatlich geführter russischer Technologiekonzern Rostec
Staatlich geführter russischer Technologiekonzern Rostec - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویکتور کلادوف، مدیر همکاری بین المللی شرکت دولتی "روس تک" روسیه اعلام کرد همکاری نظامی با ایران در مطابقت دقیق با موازین بین المللی صورت می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، آقای کلادوف در حاشیه نمایشگاه LIMA-2017 به خبرنگاران گفت: ما همکاری خود را با ایران هیچگاه قطع نکرده ایم اما این همکاری با در نظر داشتن موانع موجود به شکل تحریم های سازمان ملل انجام شده است".
مدیر همکاری بین المللی "روس تک" افزود:" روند ژنو راه را برای لغو تحریم ها گشود. ایران نفت می فروشد. در رابطه با تجهیزات نظامی، ممنوعیت صادرات تسلیحات تهاجمی به ایران طی پنج سال حفظ خواهد شد. فعلا نمی توان انواع دیگر تسلیحات را (به ایران) تحویل داد اما این به معنای آن نیست که (با ایرانیان) همکاری نکنیم. روس تک فقط تولید کننده محصولات نظامی نیست. شرکت ما در حال فعالیت پر تحرک در ایران است. ما از جمله مرکز خدمات فنی برای بالگردها را دائرخواهیم کرد اما نمی توانیم بالگردهای نظامی صادر کنیم. موضع ما روشن است: روسیه تحریم های یکجانبه را که برخی از کشور ها علیه دیگر کشور ها اعمال می کند، نمی پذیرد و این کار را مغایر حقوق بین المللی می داند اما درعین حال تحریم های اعمال شده از سوی جامعه بین المللی و سازمان ملل را رعایت می نماید".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала