پیش بینی تصادم زمین با مریخ

© Photo / NASA, ESA, the Hubble Heritage Team (STScI/AURA), J. Bell (ASU), and M. Wolff (Space Science Institute)Фотография планеты Марск, сделанная в орбитальной обсерватории "Хаббл"
Фотография планеты Марск, сделанная в орбитальной обсерватории  Хаббл - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استیون مایرز، دانشمند رشته ژئوفیزیک از دانشگاه ویسکانسین ـ مدیسون آمریکا احتمال تصادم کره زمین با سیاره مریخ پس از میلیاردها سال را مطرح کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Scientific American ، مایرز و همکارانش به این نتیجه رسیده اند که منظومه شمسی سیستم بی نظمی است و به این معنا نسبت به تغییر شرایط اولیه موجودیتش حساسیت نشان می دهد. در این حالت منظور آن است که حتی تغییرات اندک در مدار یک سیاره می تواند در دراز مدت تغییرات بزرگی در دینامیک کل منظومه شمسی به وجود آورد.
پیشتر دانشمندان آگاه شده بودند که مدار زمین طی 50 میلیون سال اخیر شکل خود در هر دوره 2.4 میلیون ساله اندکی تغییر داده است. تغییر آب و هوا نیز با این نتاوب مشاهده شده است. قبلا مطالعه نمونه های پیدا شده در کلرادوی امریکا نشان داده است که تقریبا 85 میلیون سالپیش چنین تغییراتی هر 1.2 میلیون سال یک بار رخ می داده است.
این از جمله به معنای آن است که اگر کره زمین و مریخ توسط خورشید نابود نشوند، ممکن است طی چند میلیارد سال آینده با یکدیگر تصادم کنند. با این حال دانشمندان می گویند احتمال چنین تصادمی فوق العاده اندک است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала