معرفی 10 فناوری اساسی و نوظهور که آینده جهان را تغییر خواهند داد (عکس،ویدئو)

© Fotolia / Dmytro TolokonovДевушка-робот
Девушка-робот - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فن آوری های نوظهور که بیشتر در زمینه آی تی و کامپیوتر هستند آینده بشر را تغییر خواهند داد.

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به پیشرفت های خیره کننده قرن اخیر در زمینه فن آوری اطلاعات کامپیوتر، این حوزه از علم از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است، تا جایی که قرن حاضر را قرن اطلاعات نیز نامیده اند. همگام با پیشرفت روز افزون فناوری در جوامع امروزی ، نیاز به اطلاعات و امکان استفاده از آنها در تمام زمینه ها امری ضروری است. در قرن حاضر، استفاده بهینه از اطلاعات عامل مهم توسعه و پیشرفت هر کشوری می باشد. فناوری های نوظهوری که در سال های اخیر پدیدار گشته اند نیز مثالی از پیشرفت علم در زمینه فن آوری اطلاعات می باشد. امروزه رشد علم و دست یابی به اطلاعات ، اهمیت فناوری اطلاعات را بیشتر نشان می دهد، به طوری که یکی از عوامل مهم در ارزیابی پیشرفت و استقلال کشورها، امکان دست یابی به اطلاعات و نحوه استفاده از آن می باشد. استفاده از این فناوری های نوظهور برای تمامی کشورها امکان پذیر است و هر کشوری می تواند از این فن آوری های نوظهور در جهت پیشرفت و توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود استفاده نماید.
یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر نیز با انتشار عکسی به طور خلاصه به معرفی این فناوری های اساسی پرداخته است.

یکی از این فن آوری ها اینترنت اشیا می باشد. این فن آوری سبب می شود تا از تکنولوژی اینترنت در هر شیئی در خانه و محیط پیرامون جهت هوشمند سازی آنها استفاده نمود. بنابراین می توان توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت اشیای پیرامون خود را کنترل و مدیریت نمود.در ویدیویی که در سایت اشتراک ویدیوی یوتیوب توسط شرکت "اینتل" منتشر شده است اینترنت اشیا بخوبی معرفی شده است.

یکی از کاربران معتقد است که ما در قرن بسیار هیجان انگیزی با فن آوری های کامپیوتری زندگی می کنیم. کاربر دیگری معتقد است که اگرچه این فن آوری بسیار کارآمد می باشد اما باید ابتدا باید امنیت آن را در مقابل هرگونه هک اینترنتی تامین نمود. در غیر این صورت فاجعه عظیمی در سطح کلان رخ خواهد داد.
فن آوری دیگری که به عنوان فن اوری نوظهور معرفی شده است هوش مصنوعی و ربات ها می باشد. پرواضح است که این فن آوری رباتیک انقلاب بزرگی در زندگی افراد بوجود آورده است. بعنوان مثال می توان به کارخانه ای در چین اشاره کرد که ۹۰درصد از کارکنان خود رابا ربات جایگزین کرد و موجب افزایش ۲۵۰درصدی بهر‌وری وکاهش ۸۰درصدی نقایص تولید شد. این مطلب را یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرده است.

توسعه این فن آوری به حدی است که یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر با رویکردی طنزگونه معتقد است که دنیا به جایی در حال رسیدن است که زمانی که صبح از خواب بلند میشوید باید ثابت کنید که ربات نیستید.

از فن آوری نوظهور دیگر می توان به واقعیت مجازی اشاره کرد. این فن آوری را در عینک های واقعیت مجازی می توان دید. با این عینک ها در موقعیتی قرار می گیرید که در آن نیستید اما چنان واقعی به نظر می رسد که فکر می کنید واقعا در آنجا هستید.
یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر معتقد است که روزی خواهد رسید که این فن آوری هیجان انگیز فعلی تبدیل به یک لنز کوچک خواهد شد و طوری فراگیر و ارزان می شود که به امروز خود خواهیم خندید که چرا برای داشتن آن هزینه چند میلیونی کرده ایم.

از فن آوری جالب دیگر در سال های اخیر می توان به هواپیماهای بدون سرنشین اشاره کرد. این فن آوری نه تنها در سیستم های نظامی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند بلکه حتی در صنعت فیلم برداری نیز انقلاب بزرگی کرده اند. نوعی از هواپیمای بدون سرنشین به منظور فیلمبرداری از صحنه‌های مختلف ساخته شده است که قادر به فیلمبرداری تا فاصله ۷۰ کیلومتر و ارتفاع ۵۰ متری است.
در کلیپی که در سایت اشتراک ویدیوی یوتیوب منتشر شده است به معرفی 5 مدل از بهترین هواپیماهای بدون سرنشین پرداخته است.

از فن آوری دیگری که به فن آوری نوظهور معروف است می توان به واقعیت افزوده اشاره کرد. واقعیت افزوده یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS می‌باشد ایجاد می‌شود. واقعیت رایانه‌ای مفهوم کلی واقعیت افزوده‌است. در واقعیت افزوده معمولاً چیزی کم نمی‌شود بلکه فقط اضافه می‌شود. همچنین واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است که توسط یک شبیه ساز، دنیای واقعی را کاملا شبیه سازی می‌کند. در واقع وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی کلیهٔ عناصر درک شده توسط کاربر، ساخته شده توسط کامپیوتر هستند. اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک می‌کند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شده‌اند.
یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر معتقد است که فن آوری واقیت افزوده به بزرگی فن آوری تلفن های هوشمند می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала