استفاده از تکنولوژی پیشرفته در سرویس های بهداشتی پکن

© Fotolia / Sutichakاستفاده از تکنولوژی پیشرفته در سرویس های بهداشتی پکن
استفاده از تکنولوژی پیشرفته در سرویس های بهداشتی پکن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پکن با استفاده از دستگاه های اسکنر یک روش جدید برای مبارزه با سرقت دستمال توالت در سرویس های بهداشتی عمومی در پیش گرفته اند.

به نوشته تلگراف،چینی ها سرویس های بهداشتی عمومی پارک تیان-تیان در پکن را به دستگاه های شناسایی چهره، مجهز کرده اند. با نزدیک شدن به این دستگاه چهره فرد اسکن می‌شود، و تنها بعد از عملیات اسکن چهره وی می‌تواند 60 سانتی‌متر دستمال توالت در اختیار داشته باشد. دریافت دوباره بعد از گذشت 9 دقیقه امکان پذیر است.
مقامات شهر پکن به دلیل سرقت دستمال های توالت و اسپری های خوشبو کننده هوا، مجبور شدند دست به چنین اقدامی بزنند. به گفته کارگران پارک، گاهی اوقات آنها پس از هر بیست دقیقه مجبور می‌شدند یک رول جدید بگذارند. گفته می‌شود تنها در طول سه روز پس از نصب دستگاه‌های شناسایی چهره، مقدار مصرف کاغذ تقریباً پنج برابر کاهش یافته است.
به عقیده بازدیدکنندگان پارک، نصب این دستگاه‌ها یک اقدام نادرست است.در اولین روزهای نصب این دستگاه ها تعدادی از آنها از کار افتادند. و مشکل دیگر این است که برای دریافت دستمال توالت باید حدود سی ثانیه منتظر ماند، که این کار در "حالات اضطراری" غیر قابل قبول است. علاوه بر این، شهروندان پکن این اقدام را غیراخلاقی و نقض حقوق حریم شخصی افراد می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала